DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Естетика і етика педагогічної дії >
2022(26) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22003

Назва: Contemporary blended learning backgrounds of teaching English for law enforcement
Автори: Loputko, O.
Bohutskyi, V.
Romanov, I.
Ключові слова: blended learning
English for specific purposes
interdisciplinary
active agent
methodological support
state of war
змішане навчання
англійська мова спеціального призначення
майбутні працівники правоохоронних органів
міждисциплінарність
активний агент
методичне забезпечення
воєнний стан
Дата публікації: 2022
Короткий огляд (реферат): The article is devoted to the implementation of contemporary blended learning backgrounds into teaching English for specific purposes in the higher educational establishments of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine. The analysis of the method’s usage in the special conditions of the war state is introduced. It is underlined that the implementation of such kind of technology will benefit not only the possibility to hold an educational process in the distant form in stressful conditions but also give the opportunity to the formation of a specific discipline’s knowledge using inter-disciplinary ways, to support the skills and abilities of the active self and group work. The contemporary background of using blended learning technology is worked out in the paper. Special attention is paid to the respectful points of the international language learning centers that work in the sphere of new technologies implemented into teaching English in higher educational establishments. The peculiarities of the special cadets and officers’ regimes of study and daily routine are analyzed, and their advantages and disadvantages for the organization of the educational process are implemented in the process of the model’s building. Many possibilities to make the model flexible with the help of supporting the educational process through the different structural elements and units of the educational establishment are introduced. Active participation and correlation of all the members of the educational process on each level of the model’s organization are considered to be the central idea of the study. The organization of interdisciplinary events and the realization of creative and scientific directions of the educative work are also crucial for the successful realization of the model.
Опис: Loputko O., Bohutskyi V., Romanov I. Contemporary blended learning backgrounds of teaching English for law enforcement. Естетика і етика педагогічної дії: зб. наук. пр. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2022. Вип. 26. С. 231-240.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/22003
Розташовується у зібраннях:2022(26)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Loputko.pdf278,02 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок