DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Естетика і етика педагогічної дії >
2022(26) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21983

Назва: Typology of continuity of paradigms of visual training of specialists in art specialties
Автори: Sotska, H.
Pichkur, M.
Сотська, Г.І.
Пічкур, М.О.
Ключові слова: artistic and professional education
specialists of art specialties
traditions
innovations
continuity
paradigm
visual training
художньо-професійна освіта
фахівці мистецьких спеціальностей
традиції
новації
наступність
парадигма
образотворча підготовка
Дата публікації: 2022
Короткий огляд (реферат): The review article provides a theoretical analysis of the essence of concepts related to the issue of continuity of paradigms of visual training of future specialists in art specialties. The article describes the terminological thesaurus in the context of the methodology of professional art education and reveals the essence of traditional, value-normative, and scientifically managed types of continuity of paradigms of visual training of specialists in art specialties. Paradigms of the artistic and educational process are characterized by I. Levin who highlighted canonical, academic, ethnocultural, cultural-synthetic, activity-based, creative, and arbitrary paradigms of visual training. It is proved that the outlined types of continuity of paradigms of visual training are necessarily associated with the time parameters of mastering the valuable artistic and educational heritage both within one and several generations of artists-educators, as well as a deep understanding of the essence of traditional, value-normative and scientifically managed types of continuity of paradigms of visual training of specialists in art specialties and flexible use of their principles in the real artistic and pedagogical process will guarantee the high quality of modern art education.
Опис: Sotska H., Pichkur M. Typology of continuity of paradigms of visual training of specialists in art specialties. Естетика і етика педагогічної дії: зб. наук. пр. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2022. Вип. 26. С. 147-155.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21983
Розташовується у зібраннях:2022(26)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Sotska.pdf256,18 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок