|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Філософські обрії >
2006(15) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/2152
|
Назва: | Деміфологізація етнології релігії: межі радянських та сучасних інтерпретацій |
Автори: | Филипович, Л.О. |
Ключові слова: | релігія етнос |
Дата публікації: | 2006 |
Видавець: | Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка |
Короткий огляд (реферат): | Співвідношення релігії та етносу — важлива наукова проблема, яка знає різноманітні підходи до її вирішення. Серед найпоширеніших назвемо компенсаційну, гносеологічну, функціональну, релігійну концепції. Виходячи з першої, поява релігії в рамках спільнот, що об’єдналися за
принципом спорідненості, пояснювалася як спосіб ідеологізації соціального захисту від страху, безсилля, чого вимагали жахливі умови первісного життя. Релігійна свідомість тісно пов'язує релігію і етнос, але не природними коренями, а божественними. І нація, і релігія постають у ній як творіння Божі, проекція космічних принципів організації суспільства та віри в Бога.
Гносеологічний підхід передбачає, що релігію пізнають через ідеї, які відтворюють певну
реальність. З'ясувавши сутність цієї реальності і причини появи хибних поглядів, джерелом яких виступає релігія, цей підхід обмежує релігію системою переконань або уявлень. Відповідь на питання, чи є релігійні ідеї істинною віссю якоїсь дефініції дійсності, перетворюється на
метафізичну проблему. Тому дослідники прийшли у своїх роздумах до висновку про необхідність застосування власне функціонального підходу до релігії, який, порівняно з іншими, має певні переваги. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/2152 |
Розташовується у зібраннях: | 2006(15)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|