|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2022(12) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21194
|
Назва: | Компаративний аналіз організації самостійної позааудиторної роботи майбутніх учителів іноземної мови в Україні та Великій Британії |
Автори: | Палеха, О.М. |
Ключові слова: | майбутній учитель іноземної мови підготовка майбутніх учителів іноземної мови самостійна позааудиторна робота заклад вищої освіти Україна Велика Британія Великобританія |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | У статті здійснено компаративний аналіз досвіду організації самостійної
позааудиторної роботи майбутніх учителів іноземної мови у закладах вищої освіти
України і Великої Британії. Вивчення навчально-методичного забезпечення дисциплін
циклу професійної підготовки вчителів іноземної мови вітчизняних ЗВО дає підстави
стверджувати, що самостійна позааудиторна робота має посутню частку у
співвідношенні до аудиторної навчальної діяльності студентів; прослідковується
тенденція до збільшення годин самостійної позааудиторної роботи.
Самостійна позааудиторна робота майбутніх учителів іноземної мови у
вітчизняних ЗВО, на відміну від британських, має лише практичну спрямованість і
скеровується на формування іншомовної компетентності майбутніх учителів.
Визначено, що в організації самостійної позааудиторної роботи українські науковці й
практики дотримуються дидактичних (активності індивідуалізації, поєднання
індивідуальних, парних і групових форм вказаної роботи, творчості, наочності) та
методичних (автономії, комунікативності, взаємопов’язаного навчання видів мовленнєвої
діяльності та аспектів мови, взаємопов’язаного навчання мови і культури, домінувальної
ролі вправ, автентичності навчальних матеріалів) принципів.
З’ясовано, що у Великій Британії склався досить потужний досвід організації
самостійної позааудиторної роботи майбутніх учителів іноземної мови. Деякі
особливості у цій галузі притаманні обом країнам, однак у вищих навчальних закладах
Великої Британії спостерігається значно більша кількість напрацювань, які стосуються
формування самостійності студента, здатного усвідомлено й відповідально виконувати
різноманітні завдання поза аудиторією. Зміна авторитарної моделі професійної освіти,
характерної для радянських часів, на особистісно-орієнтовану передбачає максимальну
індивідуалізацію самостійної позааудиторної роботи майбутніх учителів іноземної мови,
створення умов для саморозвитку та самовдосконалення, осмисленого і самостійного
визначення власних навчальних потреб, своїх можливостей, індивідуальних навчальних
цілей. У цьому аспекті робота у вищих навчальних закладах України розпочалася і
потребує подальшого удосконалення. У вищих навчальних закладах Великої Британії вже
створена сучасна модель навчання у вищій школі, покликана забезпечити студента
систематизованими, міцними й одночасно оперативними знаннями, здатна надати
умови, які сприяють реалізації необхідної та актуальної вимоги: навчити студента
вчитися самостійно. Ці процеси мають певну традицію та активно реалізуються. |
Опис: | Палеха О. М. Компаративний аналіз організації самостійної позааудиторної роботи майбутніх учителів іноземної мови в Україні та Великій Британії // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта : Scientificjournal / Poltava V. G. Korolenko Nat. Ped. University. Poltava, 2022. Iss. 12. С. 136-142. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21194 |
Розташовується у зібраннях: | 2022(12)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|