DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Історії та географії >
Кафедра всесвітньої історії, релігієзнавства та методик їх викладання >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21184

Назва: Особливості застосування семінарських занять під час вивчення суспільствознавчих та філософських дисциплін у закладах вищої освіти
Автори: Штепа, О.О.
Коваленко, С.
Ключові слова: семінарське заняття
студентська молодь
заклади вищої освіти
форми виховання
інтерактивні засоби навчання
суспільствознавчі дисципліни
нетрадиційні форми проведення семінарських занять
проблемне навчання
Дата публікації: 2022
Короткий огляд (реферат): У статті здійснено аналіз методологічних підходів до проблеми застосування семінарських занять під час вивчення суспільствознавчих та філософських дисциплін у закладах вищої освіти. Було відзначено, що семінар, який, зазвичай, має характер полілогу, в більшості випадків виявляється досить ефективним і здатним належним чином активізувати пізнавальну діяльність слухачів, «вмикати» їх уяву, мислення і повною мірою заволодіти їх увагою. Головна мета семінарського заняття полягає в забезпеченні студентів можливістю практичного використання теоретичних знань в умовах, що моделюють форми діяльності науковців, предметний та соціальний контекст цієї діяльності. Беручи участь у колективній діяльності, предметом якої є відповідь на поставлене проблемне питання і, перебуваючи в діалогічній позиції стосовно інших учасників семінару та викладача, кожен студент засвоює алгоритми компетентних дій та норми відносин у професійному співтоваристві. Семінарське заняття розвиває пізнавальний інтерес, творче мислення та активізує увагу до відповідних тем з філософських та суспільствознавчих дисциплін. При розробленні змісту і методики проведення семінарських занять важливе місце займає питання про взаємозв’язок між семінаром і лекцією, семінаром і самостійною роботою студентів, про характер і способи такого взаємозв’язку. На семінарі глибоко засвоюються основні поняття та наукові терміни дисципліни, закріплюються практичні навички оперування ними. Здобувач освіти на такому занятті опановує методику роботи з підручниками, посібниками та іншими джерелами інформації, набуває вміння готувати доповіді, реферати, виступи на конференціях. Він стає спроможним активно включатися в обговорення певної проблеми, висловлювати, аргументувати і відстоювати власну думку, не боячись осуду з боку викладача та одногрупників. Крім того, тут прищеплюється здатність вислухати опонента та знайти докази на його підтримку чи противагу (вміння дискутувати). Семінарське заняття дозволяє об'єктивно оцінити себе та своїх колег за рівнем засвоєння навчального матеріалу, а набутий досвід сприяє формуванню власної життєвої позиції, ціннісних орієнтирів та переконань, а також професійної мотивації.
Опис: Штепа О., Коваленко С. Особливості застосування семінарських занять під час вивчення суспільствознавчих та філософських дисциплін у закладах вищої освіти. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільницький, І. Зимомря]. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2022. Вип. 55. Том 3. С. 320-325.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21184
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Особливості застосування семінарських.pdf324,84 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок