|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2022(12) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21178
|
Назва: | Етнопедагогічний складник у структурі підготовки майбутніх учителів гуманітарних предметів |
Автори: | Петренко, Л.М. |
Ключові слова: | професійна підготовка етнопедагогічна культура фахова освіта вчителів гуманітарних предметів духовний розвиток основи етнопедагогіки українознавчо-культурологічні дисципліни етнокультурна діяльність |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | У досліджені висвітлено місце і роль етнопедагогічного складника в структурі
компетентнісної підготовки фахівців; підкреслено вплив проголошення незалежності
України (1991 р.) на прояв характерних тенденцій, серед яких чільне місце належить
відродженню етнопедагогічних традицій та етнокультурної діяльності. Розглянуто
історико-педагогічний контекст етнопедагогічного компоненту змісту шкільної освіти в
Україні. Вказано на специфічні особливості етнопедагогічного складника у програмі
підготовки майбутніх учителів; визначено й схарактеризовано педагогічні умови їх
підготовки з питань формування основ етнопедагогічної культури.
Метою статті обрано розкрити та з’ясувати перспективи застосування
етнопедагогічних знань як інтегрального компоненту українознавства для мотивованого
ставлення майбутніх учителів гуманітарних предметів до етнокультурної діяльності у
процесі професійної освіти та праці в закладах середньої освіти.
Проведено висновок стосовно того, що підготовка майбутніх учителів до
етнокультурної діяльності має базуватися на таких засадах: усвідомлення важливості
етнопедагогічної складової у загальному рівні їхньої професійної підготовки, яке ми
пов’язуємо з вивченням майбутніми фахівцями культурно-історичної спадщини
українського народу, зразків матеріальної та духовної народної культури, що
становитиме фундамент їхньої етнокультури; основоположною ідеєю слугує розуміння,
що етнопедагогіка є не лише теоретичною наукою, але й комплексом практичних
пошуків, заходів із вивчення, знаходження та збереження культурної спадщини
українського народу шляхом залучення здобувачів до збору зразків, наприклад, народного
фольклору: пісень, билин, міфології, легенд, ігор, обрядів тощо; це сприятиме появі
зацікавленості у вивченні історії країни, свого краю, культури, побуту, збагатить
здобувачів основами етнокультурних знань; долучення майбутніх учителів гуманітарних
предметів у фаховій підготовці до участі в різних видах творчих колективів для
формування емоційного компонента свідомості кожного здобувача; орієнтування
здобувачів на створення етнопедагогічного середовища в середньому закладі освіти для
формування основ етнокультури у молоді. |
Опис: | Петренко Л. М. Етнопедагогічний складник у структурі підготовки майбутніх учителів гуманітарних предметів // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта : Scientificjournal / Poltava V. G. Korolenko Nat. Ped. University. Poltava, 2022. Iss. 12. С. 96-103. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21178 |
Розташовується у зібраннях: | 2022(12)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|