DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2022(12) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21156

Назва: Дисципліна "Соціокультурне проєктування" у системі професійної підготовки культуролога
Автори: Дмитренко, В.І.
Дмитренко, В.А.
Ключові слова: професійна підготовка
вища освіта
бакалавр культурології
проєкт
соціокультурне проєктування
Дата публікації: 2022
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано місце та роль дисципліни «Соціокультурне проєктування» у системі професійної підготовки культуролога. Встановлено, що такий чи подібний за назвою курс присутній в освітніх програмах більшості закладів вищої освіти, які готують культурологів; автори переконані, що фахівці з різних навчальних закладів розглядають його як важливу складову професійного формування бакалавра-культуролога. З’ясовано, що сучасний ринок праці потребує проєктно-орієнтованого фахівця, саме тому розробники стандарту вищої освіти за спеціальністю 034 Культурологія перебачили в його структурі ті компетентності, що є основою професійної культури майбутніх культурологів. Аналіз освітнього контенту низки ЗВО дозволив авторам виокремити завдання, характерні для предмету «Соціокультурне проєктування». До таких віднесено: з’ясування теоретичних і методологічних засад соціокультурного проєктування; аналіз соціокультурної обстановки як передумови проєктного процесу; вивчення різних типів проєктування та оволодіння його практичними (технологічними) навичками. Дослідження змістового наповнення дисципліни показало, що теми, представлені в програмах, поділено на теоретичний та практичний блоки/модулі; зазвичай погодинна перевага надається практичному модулю або ж їх співвідношення рівне. Такий підхід відповідає цілям навчання, заявленим у стандарті вищої освіти, і свідчить, що викладання дисципліни зорієнтоване, передовсім, на формування прикладних умінь. З’ясовано, що набір тем відповідає сучасному стану наукової розробленості проблематики соціокультурного проєктування та методичним підходам до її викладання. Констатовано принципову схожість тематики у програмах різних ЗВО. Проведено висновок стосовно того, що успішність професійної діяльності культуролога значною мірою залежить від рівня опанування ним технологіями компетентного аналізу конкретної соціокультурної ситуації та навичками розробки й реалізації проєктів і програм, що здатні суттєво покращити існуючу ситуацію в галузі. Встановлено, що окрім здатності генерувати проєкти, дисципліна «Соціокультурне проєктування» розвиває й інші компетентності, необхідні культурологу; зокрема, під час її вивчення у здобувачів вищої освіти формуються навички презентації продуктів власної професійної діяльності, аналітичні вміння, здатність добирати належну аргументацію, використовуючи актуальні та релевантні джерела тощо.
Опис: Дмитренко В. І., Дмитренко В. А. Дисципліна "Соціокультурне проєктування" у системі професійної підготовки культуролога // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта : Scientificjournal / Poltava V. G. Korolenko Nat. Ped. University. Poltava, 2022. Iss. 12. С. 46-53.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21156
Розташовується у зібраннях:2022(12)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
5.pdf460,87 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок