|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2022(12) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21156
|
Назва: | Дисципліна "Соціокультурне проєктування" у системі професійної підготовки культуролога |
Автори: | Дмитренко, В.І. Дмитренко, В.А. |
Ключові слова: | професійна підготовка вища освіта бакалавр культурології проєкт соціокультурне проєктування |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | У статті проаналізовано місце та роль дисципліни «Соціокультурне проєктування» у
системі професійної підготовки культуролога. Встановлено, що такий чи подібний за
назвою курс присутній в освітніх програмах більшості закладів вищої освіти, які готують
культурологів; автори переконані, що фахівці з різних навчальних закладів розглядають
його як важливу складову професійного формування бакалавра-культуролога. З’ясовано, що
сучасний ринок праці потребує проєктно-орієнтованого фахівця, саме тому розробники
стандарту вищої освіти за спеціальністю 034 Культурологія перебачили в його структурі
ті компетентності, що є основою професійної культури майбутніх культурологів.
Аналіз освітнього контенту низки ЗВО дозволив авторам виокремити завдання,
характерні для предмету «Соціокультурне проєктування». До таких віднесено: з’ясування
теоретичних і методологічних засад соціокультурного проєктування; аналіз
соціокультурної обстановки як передумови проєктного процесу; вивчення різних типів
проєктування та оволодіння його практичними (технологічними) навичками. Дослідження
змістового наповнення дисципліни показало, що теми, представлені в програмах, поділено
на теоретичний та практичний блоки/модулі; зазвичай погодинна перевага надається
практичному модулю або ж їх співвідношення рівне. Такий підхід відповідає цілям навчання,
заявленим у стандарті вищої освіти, і свідчить, що викладання дисципліни зорієнтоване,
передовсім, на формування прикладних умінь. З’ясовано, що набір тем відповідає сучасному
стану наукової розробленості проблематики соціокультурного проєктування та
методичним підходам до її викладання. Констатовано принципову схожість тематики у
програмах різних ЗВО.
Проведено висновок стосовно того, що успішність професійної діяльності
культуролога значною мірою залежить від рівня опанування ним технологіями
компетентного аналізу конкретної соціокультурної ситуації та навичками розробки й
реалізації проєктів і програм, що здатні суттєво покращити існуючу ситуацію в галузі.
Встановлено, що окрім здатності генерувати проєкти, дисципліна «Соціокультурне
проєктування» розвиває й інші компетентності, необхідні культурологу; зокрема, під час її
вивчення у здобувачів вищої освіти формуються навички презентації продуктів власної
професійної діяльності, аналітичні вміння, здатність добирати належну аргументацію,
використовуючи актуальні та релевантні джерела тощо. |
Опис: | Дмитренко В. І., Дмитренко В. А. Дисципліна "Соціокультурне проєктування" у системі професійної підготовки культуролога // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта : Scientificjournal / Poltava V. G. Korolenko Nat. Ped. University. Poltava, 2022. Iss. 12. С. 46-53. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21156 |
Розташовується у зібраннях: | 2022(12)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|