DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2022(12) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21151

Назва: Сучасні освітні реформи в Україні в контурах педагогічної рефлексії
Автори: Бобрицька, В.
Ключові слова: Закон України «Про освіту»
позашкільна освіта
Концептуальні засади реформування середньої школи «Нова українська школа»
освіта України
освітні реформи
педагогічна рефлексія
здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти
Дата публікації: 2022
Короткий огляд (реферат): У статті обґрунтовано, що сучасні реформи в системі освіти України відбуваються з урахуванням новітніх суспільних викликів і пріоритетних завдань законодавчої і виконавчої гілок влади, зокрема щодо поліпшення ефективності освіти в умовах воєнного стану та змінної динаміки поширення пандемії коронавірусної хвороби в країні. Через призму поглядів майбутніх й практикуючих освітян виявлено перелік запитів і очікувань держави, громадянського суспільства до реформ у сфері освіти, зокрема закону України «Про освіту» (2017). На основі думок учасників фокус-груп щодо ключових позицій Концептуальних засад реформування середньої школи «Нова українська школа» було здійснено ранжування позицій респондентів з питань своєчасності освітніх нововведень, а також виявлено ті теми, що потребують додаткового роз’яснення: децентралізація в системі освіти, автономія закладів, графік упровадження реформи, нова структура школи тощо. З’ясовано провідні настрої освітян, їхні потреби й очікування щодо освітніх реформ в Україні, серед яких: повага до педагога, довіра з боку держави й суспільства; реальні академічні свободи (право на вибір форми організації навчання, освітніх технологій й методик навчання тощо), педагогічна творчість; цифровізація загальної середньої освіти; гідна оплата праці, належне й прозоре фінансування закладів освіти; дебюрократизація; реальна підтримка державою й суспільством сільської школи та сільського вчителя, рівний доступ до якісної шкільної й позашкільної освіти на селі; допомога держави в підготовці / перепідготовці кадрів до здійснення реформ та змін в освіті, особливо в умовах воєнного часу.
Опис: Бобрицька В. Сучасні освітні реформи в Україні в контурах педагогічної рефлексії // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта : Scientificjournal / Poltava V. G. Korolenko Nat. Ped. University. Poltava, 2022. Iss. 12. С. 18-23.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21151
Розташовується у зібраннях:2022(12)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
2.pdf419,06 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок