DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2022(12) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21151
|
Назва: | Сучасні освітні реформи в Україні в контурах педагогічної рефлексії |
Автори: | Бобрицька, В. |
Ключові слова: | Закон України «Про освіту» позашкільна освіта Концептуальні засади реформування середньої школи «Нова українська школа» освіта України освітні реформи педагогічна рефлексія здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | У статті обґрунтовано, що сучасні реформи в системі освіти України
відбуваються з урахуванням новітніх суспільних викликів і пріоритетних завдань
законодавчої і виконавчої гілок влади, зокрема щодо поліпшення ефективності освіти в
умовах воєнного стану та змінної динаміки поширення пандемії коронавірусної хвороби в
країні. Через призму поглядів майбутніх й практикуючих освітян виявлено перелік запитів
і очікувань держави, громадянського суспільства до реформ у сфері освіти, зокрема
закону України «Про освіту» (2017). На основі думок учасників фокус-груп щодо ключових
позицій Концептуальних засад реформування середньої школи «Нова українська школа»
було здійснено ранжування позицій респондентів з питань своєчасності освітніх
нововведень, а також виявлено ті теми, що потребують додаткового роз’яснення:
децентралізація в системі освіти, автономія закладів, графік упровадження реформи,
нова структура школи тощо. З’ясовано провідні настрої освітян, їхні потреби й
очікування щодо освітніх реформ в Україні, серед яких: повага до педагога, довіра з боку
держави й суспільства; реальні академічні свободи (право на вибір форми організації
навчання, освітніх технологій й методик навчання тощо), педагогічна творчість;
цифровізація загальної середньої освіти; гідна оплата праці, належне й прозоре
фінансування закладів освіти; дебюрократизація; реальна підтримка державою й
суспільством сільської школи та сільського вчителя, рівний доступ до якісної шкільної й
позашкільної освіти на селі; допомога держави в підготовці / перепідготовці кадрів до
здійснення реформ та змін в освіті, особливо в умовах воєнного часу. |
Опис: | Бобрицька В. Сучасні освітні реформи в Україні в контурах педагогічної рефлексії // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта : Scientificjournal / Poltava V. G. Korolenko Nat. Ped. University. Poltava, 2022. Iss. 12. С. 18-23. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21151 |
Розташовується у зібраннях: | 2022(12)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|