DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2022(12) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21145

Назва: Проблема формування і розвитку ключових компетентностей особистості у процесі фахової освіти
Автори: Кравченко, Л.М.
Крупіна, Л.В.
Шевченко, Р.
Ключові слова: професійна освіта
компетентнісний підхід
майбутній фахівець
ключові компетентності
загальнокультурна компетентність
соціальна компетентність
соціокультурне середовище
Дата публікації: 2022
Короткий огляд (реферат): У дослідженні актуалізовано потребу переходу вітчизняної теорії і практики професійної освіти на методологічне забезпечення компетентнісного підходу, яке уможливлює цілісність різних ланок системи, її відповідність світовим і європейським стандартам, увиразнює соціальну потребу у висококваліфікованих фахівцях нового типу, котрі володіють гуманістичним і гуманітарним мисленням, здатністю до саморозвитку й самореалізації, сформованою професійною культурою та основами комунікацій в обраній галузі. До ключових компетентностей фахівців, які розглядаються обов’язковим результатом кожного етапу професійної освіти в будь-якій галузі та спеціальності, віднесено: навчально-пізнавальну компетентність (ставлення та розв’язання пізнавальних задач; продуктивне й репродуктивне пізнання, нестандартність рішень; самостійність пізнавальної діяльності; отримання знань із різних джерел інформації; схильність до аналітичної роботи тощо); загальнокультурну компетентність (здатність орієнтуватися в сучасному соціокультурному просторі; аналіз та оцінка досягнень етнічної, європейської та світової науки й культури; володіння засобами й технологіями міжкультурної взаємодії; доцільне застосування мовленнєвих навичок та норм комунікації; самовиховання, зорієнтоване на систему індивідуальних, національних і загальнолюдських цінностей; знання й реалізація моделей толерантної поведінки в умовах соціокультурного розмаїття); соціальну компетентність (знання механізмів функціонування соціальних інститутів та власного місця в них; проєктування стратегій свого життя з урахуванням інтересів соціальних груп, котрим слугує обрана професія; продуктивна співпраця з партнерами по роботі; володіння технологіями конструктивного розв’язання конфліктів); підприємницьку компетентність (співвіднесення власних економічних інтересів із наявними інтересами й потребами інших людей; організація праці колективу в умовах ринкових відносин; проєктування й оцінка планів підприємницької діяльності в галузі); ІКТ-компетентність (прийом, переробка, видача інформації; перетворення інформації електронними засобами; володіння масмедійними, мультимедійними технологіями; комп’ютерна грамотність); комунікативну компетентність (здатність установлювати й підтримувати контакти з іншими людьми; можливості змінювати глибину і коло спілкування, розуміти й бути зрозумілим для партнерів у фахових обставинах). Проведено висновок щодо необхідності формування таких ключових компетентностей як універсальних для всіх галузей і спеціальностей та визначено перспективи наукових досліджень для кожного з видів обраних компетентностей зі з’ясуванням специфіки їх проявів у конкретних предметно-професійних сферах.
Опис: Кравченко Л. М., Крупіна Л. В., Шевченко Р. Проблема формування і розвитку ключових компетентностей особистості у процесі фахової освіти // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта : Scientificjournal / Poltava V. G. Korolenko Nat. Ped. University. Poltava, 2022. Iss. 12. С. 9-17.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21145
Розташовується у зібраннях:2022(12)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
1.pdf453,99 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок