DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Історії та географії >
Кафедра географії, методики її навчання та туризму >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21125

Назва: Соціально-психологічні чинники управління персоналом в контексті розвитку туристичних підприємств
Автори: Шуканова, А.А.
Вішнікіна, Л.П.
Володько, О.
Дудник, С.
Ключові слова: туризм
туристичне підприємство
управління персоналом
соціально-психологічні чинники
соціально-психологічний клімат
мотивація
стрес
стресостійкість
Дата публікації: 2022
Короткий огляд (реферат): У сучасних умовах, що руйнівним чином відобразилися на діяльності туристичних підприємств, головними завданнями залишається їх збереження та розвиток. Туризм як галузь має великий вклад у національну економіку, оскільки не лише надає платні послуги населенню, але й збільшує кількість робочих місць у таких галузях, як транспорт, будівництво, готельно-ресторанний бізнес сфера, народні промисли та ремесла, музейні заклади тощо. Управління персоналом на туристичних підприємствах має здійснюватися з урахуванням мінливих умов оточуючого середовища, змін у законодавстві, можливості здійснювати туристичну діяльність через військові дії загалом. Розглянуто характеристики управління персоналом у кризових умовах функціонування туристичних підприємств та виокремлено соціально-психологічні чинники як індикатори ефективності діяльності. Розглянуто основні тенденції функціонування туристичних підприємств у довоєнні часи, оскільки війна майже повністю зруйнувала туристичну сферу. З урахуванням нинішніх обставин, досліджено можливості формування мотиваційного механізму на туристичних підприємствах, який має спиратися не на матеріальну мотивацію й оплату праці, а більше на трудову та статусну мотивацію й передбачати різноманітні форми кар’єрного просування, корпоративного навчання, розроблення гнучких робочих графіків та оптимізацію робочих місць. Психологічні чинники управління персоналом пропонується розглядати у розрізі підвищення стресостійкості працівників, які працюють у мінливих умовах. Серед запропонованих заходів є малозатратні соціологічні опитування щодо характеристик стресової напруги (втрата апетиту чи надмірний апетит, порушення сну, хронічна втома, швидке мовлення, втрата почуття гумору, дратівливість, часті помилки в роботі, безпричинні головні болі, розлади шлунку, пристрасть до алкоголю та куріння тощо) на підприємствах, які дозволяють виявити рівень стресу та стресостійкості працівників, а також заходи подолання стресу, які є частиною корпоративної культури і сприяють розвитку туристичних підприємств.
Опис: Шуканова А., Вішнікіна Л., Володько О., Дудник С. Соціально-психологічні чинники управління персоналом в контексті розвитку туристичних підприємств. Галицький економічний вісник. Тернопіль : ТНТУ, 2022. Том 76. № 3. С. 42–47.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21125
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Shukanova_A-Sociopsychological_factors.pdf400,98 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок