DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Психології і соціальної роботи >
Кафедра психології >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21109

Назва: Превенція кібербулінгу як умова самоактуалізації студентської молоді в освітньому середовищі
Автори: Седих, К.В.
Кононова, М.М.
Ключові слова: кібербулінг
самоактуалізація
превенція
студентська молодь
освітнє середовище
Дата публікації: 2022
Короткий огляд (реферат): У статті розглядається роль превенції кібербулінгу у віртуальному просторі як однієї з важливих умов самоактуалізації студентської молоді в освітньому середовищі. Першочергово трактується поняття кібербулінгу як феномену використання інформаційних і комунікаційних технологій з метою умисної, неодноразової і ворожої (агресивної) поведінки, спрямованої на образу інших людей, їх приниження, домінування над ними тощо, що вважається нині формою психологічного насильства і є поширеним в закладах вищої освіти. Роз’яснюються причини виникнення і розвитку кібербулінгу серед студентської молоді (зокрема, виражена відкритість самої молоді в соціальних мережах щодо своїх інтересів, захоплень, особистого життя, роботи тощо, що робить кожного потенційною жертвою), охарактеризовано основні прояви (шантажування, залякування, створення фейків, самозванство, доведення до самогубства та ін.) цього явища та психологічні особливості булера і жертви. Означено засоби, які використовуються для кібербулінгу (мобільний зв’язок, чати, форуми, соціальні мережі, освітні платформи та ін.). Приділено увагу загальному розкриттю змісту самоактуалізації майбутнього фахівця, ключовим особистісним характеристикам самоактуалізованої особистості, формування і розвиток яких напряму залежить від внутрішнього позитивно-емоційного фону студента, наявності безпечних умов у ЗВО для його навчально-професійної діяльності, підтримки академічної успішності. Визначено та проаналізовано вплив кібербулінгу на реалізацію даного внутрішнього потенціалу студентською молоддю, на основі цього – окреслено ключові принципи (системності, чіткої позиції педагогів щодо проявів кібербулінгу, послідовності і несуперечності профілактичної роботи, конфіденційності, індивідуального підходу та ін.) та напрямки превентивної роботи в закладі вищої освіти (закриті групи на віртуальних освітніх платформах, періодичне опитування студентів на предмет поширення кібербулінгу, організація тренінгових занять тощо).
Опис: Седих К. В., Кононова М. М. Превенція кібербулінгу як умова самоактуалізації студентської молоді в освітньому середовищі. Гібітус. Вип. 41, 2022. С. 187-191.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21109
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Превенція кібербулінгу.pdf203,26 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок