DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Психології і соціальної роботи >
Кафедра психології >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21105

Назва: Чинники професійної самоактуалізації майбутніх психологів у процесі фахової підготовки
Автори: Гутиря, М.О.
Кононова, М.М.
Ключові слова: професійна самоактуалізація
чинники професійної самоактуалізації
фахова підготовка
майбутні психологи
макрорівень
мезорівень
мікрорівень
Дата публікації: 2021
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена розгляду актуальної проблеми чинників професійної самоактуалізації майбутніх психологів у процесі фахової підготовки. Встановлено, що студенти-психологи протягом навчання у закладі вищої освіти проходять стадії адаптації (криза професійного вибору), інтенсифікації (криза навчально-професійних експектацій) та ідентифікації з майбутньою професійною діяльністю. Розглянуто передумови становлення професійної самоактуалізації та висвітлено основні характеристики самоактуалізованої особистості, які співвідносяться з індивідуально-психологічними якостями особистості майбутнього психолога-фахівця. Це такі якості: інтелектуальність, широкий світогляд, соціальність, емоційна стабільність, емпатичність, гуманістична спрямованість, адекватний образ «Я», професійна ідентичність та рефлексія, наявність психологічної культури та ін. Проаналізовано наукові дослідження стосовно особистісного та професійного розвитку студентів-психологів та взято до уваги найбільш вагомі, на думку авторів, чинники, які можуть впливати на становлення професійної самоактуалізації майбутніх психологів (адекватна самооцінка, локус-контроль, ціннісні орієнтації, саморегуляція поведінки, навчально-професійні мотиви, професійне самовизначення, професійна ідентичність, професійна рефлексія та ін.). Зрештою, здійснено спробу виокремити чинники професійної самоактуалізації майбутніх психологів, розділивши їх на макро-, мезо- та мікрорівні, що пов’язані із соціальними умовами, навчальним середовищем, індивідуально-типологічними і професійно значущими характеристиками особистості, організаційно-професійними умовами та соціально-демографічними ознаками. Розподіл цих же чинників на внутрішні і зовнішні дозволив підкреслити вагомість саме внутрішніх чинників, які є суб’єктними.
Опис: Гутиря М., Кононова М. Чинники професійної самоактуалізації майбутніх психологів у процесі фахової підготовки. Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. Вип. 11, 2021. С. 56–62.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/21105
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Чинники професійної самоактуалізації.pdf324,23 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок