DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2022(11) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/20626
|
Назва: | Народознавчий аспект у змісті підготовки та етнокультурної діяльності майбутніх фахівців |
Автори: | Петренко, Л. |
Ключові слова: | майбутній фахівець народознавство духовний розвиток навчання та виховання особистості національна самоідентифікація етнокультурна діяльність професійна підготовка |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | Метою статті визначено аналіз перспектив застосування народознавчого аспекту
як складника змісту вищої освіти та етнокультурної діяльності майбутніх фахівців.
Висвітлено окремі аспекти вивчення дисциплін з позицій українського народознавства.
Підкреслено значення використання матеріалів українського народознавства для
духовного розвитку і виховання молоді. Акцентовано, що формування розуміння
національної самоідентифікації як результат відповідного забезпечення процесу фахової
підготовки є однією із найважливіших компетентностей ХХІ ст. Визначено можливості
народознавства для оновлення змісту викладання фахових дисциплін у майбутніх фахівців
гуманітарної галузі.
Актуальність проблеми пояснено необхідністю формування світогляду молодої
людини на основі національних і загальнолюдських духовних цінностей, поваги до
здобутків вітчизняної культури, використання багатих народних традицій у ході
етнокультурної діяльності. Однією з головних задач реформування сучасної системи
освіти є забезпечення вирішення питання формування громадянського суспільства як
спільноти, готової до участі в процесах державотворення та до захисту демократичних
цінностей, територіальної цілісності країни, оскільки без утвердження в свідомості
особистості демократичних цінностей, формування активної громадянської позиції,
моральної відповідальності за долю країни, виховання переконань, почуттів любові та
поваги до культурного та історичного минулого України вирішення завдання сучасної
трансформації українського суспільства не можливе.
Розглянуто народознавство як інтегративну складову змісту освіти в закладах
середньої і вищої освіти; акцентовано необхідність більш системного підходу до змісту
навчального матеріалу україно-культурологічних дисциплін, які містять потужний
навчальний і виховний потенціал, що сприяє процесові самоусвідомлення українського
народу, утвердженню України як політичної нації і незалежної держави. |
Опис: | Петренко Л. Народознавчий аспект у змісті підготовки та етнокультурної діяльності майбутніх фахівців // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта: науковий журнал / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава, 2022. Вип. 11. С. 134-141. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/20626 |
Розташовується у зібраннях: | 2022(11)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|