|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Витоки педагогічної майстерності >
2022(30) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/20225
|
Назва: | Сутність духовно-морального виховання української молоді у педагогічних поглядах Г. Ващенка |
Автори: | Петренко, Л.М. |
Ключові слова: | духовність Ващенко Григорій мораль духовно-моральне виховання християнство національний виховний ідеал |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | Проведене дослідження комплексу наукових праць дало можливість зробити
висновок про те, що у формуванні духовно-моральних традицій у молоді Г. Ващенко
велику роль відводив християнській вірі. Служіння Богу і суспільству Г. Ващенко
вбачав як шлях руху особистості до оволодіння найкращими рисами, які уособлює
національний виховний ідеал – це становить мету виховання української молоді.
Виходячи з поставленої мети, формулюємо завдання духовно-морального
виховання особистості як усвідомлення духовно-моральних цінностей і формування
найкращих моральних норм, які спрямовують діяльність особистості до високої
мети: правдивості, стриманості, почуття морального обов’язку, дисциплінованості й
організованості, чесності й принциповості, життєрадісності й бадьорості,
працьовитості, статевої стриманості, пошани до батьків і старших. Засновуючись на
поглядах ученого щодо визначення мети виховання як основного питання
педагогіки, вона усвідомлюється як спрямування психічних, духовних, моральних
якостей до оволодіння кращими зразками виховного ідеалу, то вони й визначають
зміст виховного і навчального процесу, його форми, організацію життя дітей.
Відтак, можна впевнено стверджувати, що підсумовуючи завдання з’ясування
місця духовності й моралі як основи національних поглядів у доробку Г. Ващенка,
доходимо висновків про те, що основою педагогічних поглядів є : 1) його
педагогічна концепція духовно-морального виховання й освіти української молоді;
2) фундаментальним чинником української духовності і моральності, головною і
могутньою виховною силою впливу на українську молодь, український народ
загалом він вважає християнство, його духовні цінності й моральні норми та
культурні досягнення; головним джерелом духовності є віра в Бога; 3) український
виховний ідеал, зцементований національною ідеєю, яка є стратегічною в
національній системі освіти і виховання молоді, вміщує духовно-моральні
константи; 4) національна ідея має бути чітко сформульованою та відігравати роль
консолідуючої, об’єднуючої сили для нації в ім’я «служіння якійсь високій ідеї:
Батьківщині, правді, красі»; 5) серцевиною концепції духовно-морального
виховання виступає спрямованість навчально-виховного процесу на усвідомлення
потреби людини досягти досконалості, взірця – українського виховного ідеалу; як
феномен суспільної свідомості національна ідея в своїй основі має спиратися на
загальнолюдські, національні цінності: національну свідомість, національну
гідність, національні традиції, звичаї, вірування. |
Опис: | Петренко Л. М. Сутність духовно-морального виховання української молоді у педагогічних поглядах Г. Ващенка // Витоки педагогічної майстерності: журнал / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава, 2022. Випуск 30. С. 145-157. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/20225 |
Розташовується у зібраннях: | 2022(30)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|