DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Комп'ютерних наук, математики, фізики та економіки >
Кафедра загальної педагогіки та андрагогіки >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/20207

Назва: Formation of prospective teacher professional motivation in the development of the new Ukrainian school
Автори: Ilchenko, O.
Ільченко, О.Ю.
Ключові слова: prospective teacher professional motivation
new Ukrainian school
вчитель
майбутній вчитель
професійна мотивація
нова українська школа
Дата публікації: 2021
Короткий огляд (реферат): The conceptual principles of implementing the state policy in the field of reforming secondary education “the new Ukrainian School” approved in 2016, reveals the strategic ways to reform Ukrainian secondary schools until 2029. Among the nine key components required for the new school, the second position relates to a highly motivated teacher, who must be competitive, constantly working on their improvement, responsible, able to respond and adapt quickly to ongoing changes in the informational world, open and creative to perceive new ideas and ready to put them into practice and, what is more important, – capable of steady development of their soft and professional skills. “The Ukrainian school will be successful if it is joined by successful teachers. They – successful teachers and professionals – will resolve a multitude of issues regarding the quality of teaching, the volume of home assignments, communication with children and school administration. Children need a leader who can lead them forward, who likes their discipline, who teaches them professionally”, says in Conceptual Principles of Secondary School Reform “The New Ukrainian School”.
Опис: Ilchenko O. Formation of prospective teacher professional motivation in the development of the new Ukrainian school. Theoretical foundations of the functioning of Education. Ways to improve the effectiveness of educational activities: collective monograph. Іnternational Science Group. Boston : Primedia eLaunch, 2021. Pp. 426-436. Available at : DOI - 10.46299/ISG.2021.MONO.PED.II-426-436
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/20207
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Formation of prospective teacher.pdf730,12 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок