DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Навчально-науковий інститут іноземних мов >
Кафедра англійської та німецької філології >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/20000

Назва: FORMING THE LINGUOSOCIAL AND CULTURAL COMPETENCE OF BACHELOR STUDENTS – PROSPECTIVE TRANSLATORS BY MEANS OF THE COURSE COMPARATIVE LEXICOLOGY AND GRAMMAR OF UKRAINIAN AND ENGLISH: EXPERIENCE OF USING CLIL TECHNOLOGIES
Автори: Rakhno, M.
Shramko, R.
Шрамко, Р.Г.
Рахно, М.Ю.
Ключові слова: CLIL-teaching
comparative studies
national lingual world-image
conceptual world-image
nationally marked units
scaffolding
lingual-aesthetic sign of ethnic culture
visualization
CLIL-технології
компаративний аналіз
національна мовна картина світу
концептуальна картина світу
національно-марковані одиниці
скафолдинг
мовно-естетичний знак етнокультури
візуалізація
Дата публікації: 2021
Короткий огляд (реферат): The paper provides a detailed description of teaching the course Comparative Lexicology and Grammar of Ukrainian and English using CLIL technologies. The article outlines the didactic roadmap of the course and the content of its modules, the issues which the discipline addresses using the conceptual and linguistic worldview of the Ukrainians and the British, the interdisciplinary connections, and historical and cultural backgrounds for each of the modules. It has been proved that the comparative analysis is a productive instrument of the analysis of linguistic phenomena and the acquisition of lexis and grammar of English using Ukrainian as L1. CLIL technologies have been observed to stimulate the development of linguosociocultural competence of intending translators.
Опис: Rakhno M., Shramko R. FORMING THE LINGUOSOCIAL AND CULTURAL COMPETENCE OF BACHELOR STUDENTS – PROSPECTIVE TRANSLATORS BY MEANS OF THE COURSE COMPARATIVE LEXICOLOGY AND GRAMMAR OF UKRAINIAN AND ENGLISH: EXPERIENCE OF USING CLIL TECHNOLOGIES. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. № 9 (113), 2021. Pp. 123-141.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/20000
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Forming the linguosocial.pdf229,52 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок