|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Педагогічні науки >
2022(79) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19861
|
Назва: | Вивчення традицій народної творчості України в закладах позашкільної освіти |
Автори: | Гриценко, Л. Саєнко, Т.В. |
Ключові слова: | учень народна творчість позашкільна освіта заклад позашкільної освіти традиції Україна гурток народної творчості |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | В статті аналізується процес вивчення традицій народної творчості України
в закладах позашкільної освіти. Відзначено, що формування національної
ідентичності у підростаючого покоління має велике значення. Це можна зробити
кількома способами, у тому числі шляхом залучення учнів до національної
культури, галузями якої є народна творчість та її традиції. При цьому, автентична
народна творчість є історичним явищем. В її основі – доісторичні часи, що
відображають різноманітні потреби людей, поповнюють матеріальний і духовний
скарб українського народу. Мабуть, найважливішою народною традицією є усна
народна творчість, мова. Завдяки мові усна народна творчість передається з
покоління в покоління і є основою національної свідомості та культури. Визначено,
що найпоширенішими видами народної творчості в Україні, які доступні підліткам
і не потребують надто складного обладнання, є вишивка, писанкарство, керамічні
іграшки. Аналіз показав, що на гурткових заняттях із вивчення традицій
народної творчості України, роботи з різноманітним матеріалом учні поступово
дізнаються про здобутки минулого, набувають практичного досвіду, збагачуються
позитивними емоціями. Творчі вироби, створені гуртківцями, – це стилізовані, сучасні копії, імітації старовинних предметів побуту, речей, які нас оточують
інтер’єрного призначення тощо. Вони ніби об’єднують автентичні символи нашого
народу, національні та родинні святині. Визначено, що метою програм гуртків з
вивчення традицій народної творчості є розвиток особистих здібностей учнівської
молоді, при цьому, основними завданнями є формування таких компетенцій: пізнавальної, яка знайомить з поняттями та знаннями про народну творчість;
практичної, що допомагає оволодіти навичками створення різноманітних виробів; творчої, що забезпечує виховання творчих здібностей; соціальної, що сприяє формуванню дбайливого та шанобливого ставлення до народних традицій,
національної свідомості, естетичного смаку, популяризація народних промислів.
Також, відзначено, що позакласна та позашкільна робота формує унікальне творче
освітнє середовище, відкрите для кожної дитини, яке не може створити жоден
заклад загальної середньої освіти, оскільки немає відповідної спеціалізації та
спеціалістів для розвитку креативних умінь і талантів учня. |
Опис: | Гриценко Л., Саєнко Т. В. Вивчення традицій народної творчості України в закладах позашкільної освіти // Педагогічні науки : наук. журн. / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2022. Вип. 79. С. 129-134. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19861 |
Розташовується у зібраннях: | 2022(79)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|