|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Педагогічні науки >
2022(79) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19853
|
Назва: | Дистанційне навчання дітей дошкільного віку на засадах партнерської педагогіки під час воєнного стану |
Автори: | Зімакова, Л.В. Тупиця, О.Ю. Жданюк, Л.О. |
Ключові слова: | дистанційне навчання дитина дошкільник партнерська педагогіка |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | У статті на основі вивчення науково-педагогічної літератури здійснено
термінологічний аналіз педагогічної сутності поняття «дистанційне навчання дітей
дошкільного віку», як форми навчання у воєнний період країни, фундамент якої повинен базуватися на партнерській взаємодії. Автори статті розуміють сутність поняття
«дистанційне навчання дітей дошкільного віку» як організацію партнерської
освітньої взаємодії в умовах віддаленості вихователя від дітей та їх батьків (дорослих,
які догля-дають за дітьми), що функціонує синхронно та/чи асинхронно на базі
сучасних освіт-ніх, інформаційно-комунікативних (цифрових) технологій.
Розглянуто позитивні та негативні сторони залучення дітей дошкільного віку до
дистанційного навчання. Доведено, що в умовах воєнного стану освіта дошкільників
не повинна перериватися, педагоги, діти, їхні батьки повинні взаємодіяти як суб’єкти
освітнього процесу. Визначено режими дистанційного навчання дошкільників – синхронний та асинхронний, сучасні освітні онлайн-інструменти, якими можуть користуватися і вихователі ЗДО, і батьки дітей дошкільного віку.
Проведено опитування 50-ти вихователів ЗДО Полтавської області з проблем
дистанційного навчання на кінець другого місяця війни в Україні. У більшості
випадків виявлено зацікавленість дорослих у продовженні освіти дошкільників за
умов дистан-ційного навчання у період воєнного стану.
Науково-педагогічний пошук спонукав авторів до визначення чинників налагодження дистанційного навчання в дошкільній освіті на засадах партнерської педагогіки в період воєнного стану: принципи педагогіки партнерства; установка всіх
суб’єктів дошкільної освіти на неперервність освітньої діяльності в умовах воєнного
стану; культурно-освітнє розмаїття суб’єктів дошкільної освіти; рівень сформованості емоційного інтелекту та комунікативної компетентності суб’єктів дошкільної
освіти; здатність дорослих до побудови нових соціальних зв’язків, розвинуті навички
адаптивності до діяльності в різних умовах та навички резільєнтності; достовірність
інформації освітніх сервісів, соціальних мереж, освітніх онлайн-платформ; активна
допомога дорослих в освітній діяльності дітям в умовах воєнного стану; відповідні
соціально-побутові та технічні умови дистанційного навчання дошкільника; цифрова
грамотність суб’єктів освітнього процесу; врахування особливостей перебігу воєнного
стану (обмеженість в часі (комендантська година), ситуації прямої небезпеки
(військо-ві дії, сигнали повітряної тривоги, необхідність перебування в укриттях)
тощо). |
Опис: | Зімакова Л. В., Тупиця О. Ю., Жданюк Л. О. Дистанційне навчання дітей дошкільного віку на засадах партнерської педагогіки під час воєнного стану // Педагогічні науки : наук. журн. / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2022. Вип. 79. С. 92-100. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19853 |
Розташовується у зібраннях: | 2022(79)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|