DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Педагогічні науки >
2022(79) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19853

Название: Дистанційне навчання дітей дошкільного віку на засадах партнерської педагогіки під час воєнного стану
Авторы: Зімакова, Л.В.
Тупиця, О.Ю.
Жданюк, Л.О.
Ключевые слова: дистанційне навчання
дитина
дошкільник
партнерська педагогіка
Issue Date: 2022
Краткий осмотр (реферат): У статті на основі вивчення науково-педагогічної літератури здійснено термінологічний аналіз педагогічної сутності поняття «дистанційне навчання дітей дошкільного віку», як форми навчання у воєнний період країни, фундамент якої повинен базуватися на партнерській взаємодії. Автори статті розуміють сутність поняття «дистанційне навчання дітей дошкільного віку» як організацію партнерської освітньої взаємодії в умовах віддаленості вихователя від дітей та їх батьків (дорослих, які догля-дають за дітьми), що функціонує синхронно та/чи асинхронно на базі сучасних освіт-ніх, інформаційно-комунікативних (цифрових) технологій. Розглянуто позитивні та негативні сторони залучення дітей дошкільного віку до дистанційного навчання. Доведено, що в умовах воєнного стану освіта дошкільників не повинна перериватися, педагоги, діти, їхні батьки повинні взаємодіяти як суб’єкти освітнього процесу. Визначено режими дистанційного навчання дошкільників – синхронний та асинхронний, сучасні освітні онлайн-інструменти, якими можуть користуватися і вихователі ЗДО, і батьки дітей дошкільного віку. Проведено опитування 50-ти вихователів ЗДО Полтавської області з проблем дистанційного навчання на кінець другого місяця війни в Україні. У більшості випадків виявлено зацікавленість дорослих у продовженні освіти дошкільників за умов дистан-ційного навчання у період воєнного стану. Науково-педагогічний пошук спонукав авторів до визначення чинників налагодження дистанційного навчання в дошкільній освіті на засадах партнерської педагогіки в період воєнного стану: принципи педагогіки партнерства; установка всіх суб’єктів дошкільної освіти на неперервність освітньої діяльності в умовах воєнного стану; культурно-освітнє розмаїття суб’єктів дошкільної освіти; рівень сформованості емоційного інтелекту та комунікативної компетентності суб’єктів дошкільної освіти; здатність дорослих до побудови нових соціальних зв’язків, розвинуті навички адаптивності до діяльності в різних умовах та навички резільєнтності; достовірність інформації освітніх сервісів, соціальних мереж, освітніх онлайн-платформ; активна допомога дорослих в освітній діяльності дітям в умовах воєнного стану; відповідні соціально-побутові та технічні умови дистанційного навчання дошкільника; цифрова грамотність суб’єктів освітнього процесу; врахування особливостей перебігу воєнного стану (обмеженість в часі (комендантська година), ситуації прямої небезпеки (військо-ві дії, сигнали повітряної тривоги, необхідність перебування в укриттях) тощо).
Описание: Зімакова Л. В., Тупиця О. Ю., Жданюк Л. О. Дистанційне навчання дітей дошкільного віку на засадах партнерської педагогіки під час воєнного стану // Педагогічні науки : наук. журн. / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2022. Вип. 79. С. 92-100.
URI: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19853
Appears in Collections:2022(79)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
17.pdf386,91 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback