|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Педагогічні науки >
2022(79) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19849
|
Назва: | Формування компетентності з розвитку професійного кар'єри майбутніх учителів трудового навчання та технологій: науково-експериментальний підхід |
Автори: | Олефіренко, Т.О. |
Ключові слова: | компетентність з розвитку професійної кар’єри майбутніх учителів трудового навчання та технологій кар’єрна компетентність професійна кар’єра кар’єрна компетентність майбутнього вчителя |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | У статті надано сутнісну характеристику поняттю «компетентність з розвитку
професійної кар’єри майбутніх учителів трудового навчання та технологій» як динамічної комбінації знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших
особистих якостей, що визначають здатність майбутнього вчителя трудового навчання та технологій до кар’єрного цілепокладання, кар’єрного планування, усвідомлення власного кар’єрного потенціалу та відповідно ефективно вибудовувати кар’єрний
шлях, успішно долаючи кар’єрні проблеми.
На основі науково-експериментального підходу визначено та схарактеризовано
структуру компетентності розвитку професійної кар’єри майбутніх учителів трудового навчання та технологій у сукупності таких складників: мотиваційний, когнітивний,
діяльнісний, рефлексивний. Відповідно до цього було виокремлено й обґрунтовано
критерії, показники та рівні (початковий; низький; середній; високий) сформованості
досліджуваного феномена, надано їх характеристику. Зокрема, мотиваційний
критерій визначено такими показниками як: 1) позитивне ставлення до побудови
кар’єри; 2) прагнення до самовираження та самореалізації в професійній діяльності;
3) наявністю цінностей, спрямованих на розвиток необхідних компетентностей з
метою здійснен-ня кар’єри в системі освіти; когнітивний схарактеризовано як
наявність та постійне оновлення знань: 1) про галузь освіти, об’єкти та види обраної
професійної діяльності,
2) про можливі шляхи розвитку кар’єри, 3) щодо прогнозування, планування кар’єри у
системі освіти; діяльнісний визначено як сукупність умінь та навичок: 1) щодо включення в професійну діяльність на етапі здобуття освіти; 2) швидкої адаптації до професійної діяльності в динаміці зовнішніх умов; 3) щодо володіння досвідом з кар’єрного зростання; рефлексивний – здатністю до: 1) аналізу вимог, що висуваються до
майбутніх учителів трудового навчання та технологій з боку професійного середовища; 2) оцінювання власних можливостей для професійного та кар’єрного зростання;
3) рефлексії з метою подолання кар’єрних криз та вирішення кар’єрних проблем. |
Опис: | Олефіренко Т. О. Формування компетентності з розвитку професійного кар'єри майбутніх учителів трудового навчання та технологій: науково-експериментальний підхід // Педагогічні науки : наук. журн. / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2022. Вип. 79. С. 75-81. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19849 |
Розташовується у зібраннях: | 2022(79)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|