DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Педагогічні науки >
2022(79) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19830
|
Назва: | Ціннісний вимір здорового способу життя у сучасній освіті |
Автори: | Побоча, Т. |
Ключові слова: | здоров'я здоровий спосіб життя культура здоров'я цінності освіта соціалізація |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | Глобальні зміни чинників здоров’я в умовах інформаційного
суспільства є найбільш важливою підставою виділення проблематики здорового
способу життя як пріоритетного напряму досліджень освітньої сфери. Принципи
формування здорового способу життя випливають з відповідальності особистості
за свої власні здоров'я та життя і орієнтують її на активну самостійну діяльність
для здійснення процесу само актуалізації. З точки зору соціально-освітнього
простору здорового способу життя найбільш доцільно говорити про необхідність
цілеспрямованого культивування його цінностей як самостійний аспект
навчально-виховного процесу. Це ставить дослідницьку проблему ціннісного
виміру здорового способу життя у сучасній педагогічній теорії та практиці. З
методологічної точки зору вказана проблема є міждисциплінарною і пов'язана з
використанням таких понять як світогляд, картина світу, моральні цінності тощо.
Відповідно йдеться про необхідність застосування порівняльного, системного,
структурно-функціонального методів, а також настанов таких філософських
напрямів як філософія освіти, філософія здоров’я, філософія культури.
Варто зазначити, що здоровий спосіб життя у ціннісному вимірі можна
трактувати як комплекс суспільно прийнятих цінностей, які реалізуються
шляхом забезпечення комплексу умов з метою формування потреби та мотивації
особистості щодо забезпечення власного здоров’я у єдності всіх його видів. При
цьому найважливішою є морально-духовна сторона здорового способу життя, що
формується у процесі морального виховання і має своїм результатом становлення
духовності особистості. У цілому ціннісний вимір здорового способу життя
як предмет освітньо-соціалізуючих впливів представляє собою формування,
розвиток та якісне перетворення морально-духовної свідомості людини у напрямі
становлення здоров'язберігаючих цінностей, що здійснюється під впливом усієї
системи виховних і соціальних факторів, на основі яких здійснюється процес
соціалізації. Здоровий спосіб життя людини виступає в якості об'єднуючого і
стабілізуючого чинника підпорядкування цілеспрямованому впливу культурних
цінностей природних детермінант розвитку людини. Як система цінностей він
формується на основі культури здоров’я як важливої цілі сучасної освіти та
репрезентується у відповідному змісті моделі життя конкретної людини. |
Опис: | Побоча Т. Ціннісний вимір здорового способу життя у сучасній освіті // Педагогічні науки : наук. журн. / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2022. Вип. 79. С. 32-36. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19830 |
Розташовується у зібраннях: | 2022(79)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|