|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Психологія і особистість >
2022(1) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19182
|
Назва: | Характеристика емоційного інтелекту студентів із різним рівнем розвитку комунікаційних здібностей |
Автори: | Рева, М.М. |
Ключові слова: | емоції емоційний інтелект емоційна обізнаність управління емоціями розпізнавання емоцій інших комунікативні здібності студентський вік |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | У статті представлено результати теоретичного та
емпіричного дослідження психологічних особливостей емоційного
інтелекту студентів з різним рівнем розвитку комунікативних
здібностей. У результаті теоретичного аналізу було виявлено, що
емоційний інтелект визначають здебільшого як здатність людини до
усвідомлення, прийняття та управління емоційними станами і
почуттями як власними, так і інших людей, що формуються
протягом життя людини у спілкуванні та професійній діяльності.
Отже, емоційний інтелект – це, з одного боку, здатність розуміти,
аналізувати і контролювати власні почуття та емоції, а з іншого –
вміти відчувати та розуміти настрої оточення.
Водночас було підтверджено потребу у більш детальному
практичному вивченні проблеми, адже недостатньо вирішеним
залишається питання специфіки емоційного інтелекту особистості
залежно від рівня розвитку її комунікативної сфери.
Дані емпіричного дослідження особливостей емоційного
інтелекту студентів з різним рівнем розвитку комунікативних
здібностей засвідчили, що високий рівень загального емоційного
інтелекту мають найменше студентів, а низький рівень – найбільше.
Чим вищий рівень розвитку емоційного інтелекту притаманний
досліджуваним, тим більш вони помірковані у взаємодії з соціумом,
більш товариські і мають позитивний емоційний фон, не піддаються
негативу. Також був виявлений високий рівень розвитку комунікативних та організаторських здібностей у досліджуваних вибірки.
Було доведено, що емоційний інтелект має прямий зв’язок із
комунікативними здібностями особистості у студентському віці, а
саме чим вищим є рівень емоційного інтелекту студентів, тим вищим
є рівень розвитку їхніх комунікативних здібностей. На практиці це виявляється у тому, що чим краще досліджувані студенти
орієнтуються в емоціях, тим точніше здатні розпізнавати ті чи інші
емоції в інших людей та чим більше здатні усвідомлювати власні
почуття і керувати ними, тим більше вони здатні до налагодження
спілкування з іншими та активної комунікативної діяльності. |
Опис: | Рева М. М. Характеристика емоційного інтелекту студентів із різним рівнем розвитку комунікаційних здібностей // Психологія і особистість : наук. журнал / Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України ; Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. – Київ ; Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2022. – Вип. 1 (21). – С. 143-153. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19182 |
Розташовується у зібраннях: | 2022(1)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|