DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2021(9-10) >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19158
|
Название: | Духовні основи успішної професійної соціалізації молоді |
Авторы: | Лебедик, Л.В. |
Ключевые слова: | духовність особистість студентська молодь соціалізація професійна соціалізація заклад вищої освіти |
Issue Date: | 2021 |
Краткий осмотр (реферат): | У статті з’ясовано духовні основи успішної професійної соціалізації студентської
молоді в сучасних умовах інформаційного суспільства. Авторкою визначено сутність
основних понять дослідження – «духовність» (категорія буття людини, що виражає її
здатність до творення культури та самотворення), «професійна соціалізація» (засвоєння
людиною певної професії, здобуття специфічного рольового знання, коли професійна роль
пов’язана з розподілом праці), «заклад вищої освіти» (інституція професійної соціалізації
особистості, пов’язана з вибором нею фаху, поглибленням світогляду і остаточним
закріпленням фахової соціальної ролі), «релігійна соціалізація» (процес, за допомогою
якого соціум передає від покоління до покоління систему релігійних знань, орієнтації,
настанов, набутих за період життєтворчості людства, нації, індивіда).
Виділено умови професійної соціалізації студентської молоді в освітньому просторі
закладу вищої освіти: включення студентської молоді у творче активуюче середовище і
розвивальні ситуації; досягнення відкритості молоді у процесі спілкування та
формування професійної компетентності; активне проживання індивідом нового
особистісного досвіду; залучення молоді до самоаналізу і самооцінки власної діяльності;
навчання молоді саморегуляції своїх переживань і діяльності; орієнтація на особистість
в процесі професійної соціалізації; система безперервної освіти.
Виокремлено вісім рівнів духовного розвитку індивідуальності кожного
представника студентської молоді, важливих для його професійної соціалізації: рівень
біологічного індивіда; рівень психофізіологічного індивіда; рівень психічного індивіда;
рівень соціального індивіда; рівень особистості як суб’єкта вольової дії; рівень
континуального інтуїтивного розуму, свободи волі; рівень співчуття і співпереживання,
душевної чуйності й любові; рівень трансцендентності.
Акцентовано увагу на основних концепціях визначення духовних цінностей
професійної соціалізації студентської молоді у руслі гуманістичної психології (А. Маслоу,
Г. Олпорт, К. Роджерс та ін.). |
Описание: | Лебедик Л. В. Духовні основи успішної професійної соціалізації молоді // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта:науковий журнал / Полтав. нац. пед. ун-т імені В.Г.Короленка. – Полтава, 2021. – Вип. 9-10. С. 193-203. |
URI: | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19158 |
Appears in Collections: | 2021(9-10)
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|