|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2021(9-10) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19155
|
Назва: | Теоретичні аспекти формування полікультурної компетентності вчителя географії |
Автори: | Глухота, В. |
Ключові слова: | вчитель географії полікультурність полікультурна компетентність структура полікультурної компетентності компоненти полікультурної компетентності полікультурна географія |
Дата публікації: | 2021 |
Короткий огляд (реферат): | У статті, з урахуванням того, що сучасна школа – це місце, де спільно навчаються
представники різних народів зі своєрідною національною культурою, звичаями,
психологічним укладом і менталітетом, акцентовано поліетнічний характер освіти, що
пояснює значимість проблем, пов’язаних із подоланням певних особливостей і складнощів,
властивих взаємовідносинам учасників навчально-виховного процесу. Тому в сучасних
умовах завдання формування культури моральних стосунків, заснованих на національних і
загальнолюдських цінностях, у навчальних закладах із багатонаціональним складом учнів
набуває особливої актуальності.
Проблему мирного співіснування різних народів, культур, держав розглянуто
необхідною умовою розвитку людської цивілізації та доведено, що вирішення цієї
проблеми неможливе без застосування сучасних наукових підходів і концепцій
географічної освіти. Особливої гостроти набуває процес формування вільної
особистості, готової жити у полікультурному просторі. З огляду на це, завдання
професійної освіти не обмежуються наданням учителеві географії необхідних знань,
умінь і навичок, а полягають в організації відповідної підготовки майбутніх учителів
географії та формуванні в них відповідної компетентності як інтегрованої якості
особистості, що визначено важливим аспектом сучасної фахової підготовки у руслі
Рекомендацій Ради Європи, які розглядаються як підґрунтя життя в сучасному
глобалізованому, плюралістичному суспільстві.
У статті проаналізовано сутність поняття «полікультурна компетентність» у
дослідженнях українських науковців та сформовано власну дефініцію цього терміну;
виділено головні складники полікультурної компетентності – знання, вміння, навички;
досліджено сукупність поглядів учених на структуру полікультурної компетентност, на
підставі чого виділено компоненти – мотиваційний, знаннєвий, діяльнісний та
практичний.
Наведено приклади формування полікультурної компетентності вчителів географії
через вивчення географічних дисциплін та інтегрованого курсу «Полікультурна
географія» в закладах вищої освіти; визначено перспективи подальших наукових
досліджень у обраному напрямі. |
Опис: | Глухота В. Теоретичні аспекти формування полікультурної компетентності вчителя географії // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта:науковий журнал / Полтав. нац. пед. ун-т імені В.Г.Короленка. – Полтава, 2021. – Вип. 9-10. С. 167-175. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19155 |
Розташовується у зібраннях: | 2021(9-10)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|