|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2021(9-10) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19149
|
Назва: | Підготовка майбутніх учителів природничих наук до роботи в Новій українській школі |
Автори: | Грицай, Н. |
Ключові слова: | природничі науки майбутні вчителі природничих наук інтегровані курси інтегративний підхід дослідницький підхід проєктна технологія формувальне оцінювання STEM-освіта мейкерство |
Дата публікації: | 2021 |
Короткий огляд (реферат): | У статті досліджено провідні тенденції розвитку природничої освіти в світі.
Розкрито методичні особливості навчання природничих предметів в умовах Нової
української школи. Акцентовано на наявності різних модельних навчальних програм
інтегрованих курсів природничої освітньої галузі: «Природничі науки», «Пізнаємо природу»,
«Довкілля». Обґрунтовано необхідність спеціальної підготовки вчителів природничих наук
до роботи в Новій українській школі. Підтверджено актуальність спеціальності
014.15 Середня освіта (Природничі науки) в закладах вищої освіти. Проаналізовано освітні
програми підготовки майбутніх учителів природничих наук, фізики, хімії, біології. Окреслено
основні методичні орієнтири у навчанні природничих наук: реалізація інтегративного
підходу до змісту курсів шляхом упровадження спеціальних інтегрованих курсів природничої
освітньої галузі, використанням інтегрованих завдань (фізика + хімія + біологія +
географія), проведенням інтегрованих уроків та позакласних заходів; застосування
компетентнісно зорієнтованих завдань які моделюють стандартні або нестандартні
життєві та професійні ситуації й вимагають від учнів самостійної пізнавальної
діяльності, а також особистісних якостей, що зумовлюють готовність до такої
діяльності; виконання навчальних проєктів; реалізація дослідницького підходу з
використанням методів, аналогічних науковій діяльності вченого (спостереження,
експеримент, формулювання гіпотези, обґрунтування теорії, обробка даних, формулювання
висновків, проєктування наступних досліджень); елементів STEM-освіти, зокрема
мейкерства; застосування різноманітних цифрових технологій комп’ютерних технологій,
обладнання спеціалізованих кабінетів мультимедійними проєкторами, інтерактивними
дошками, планшетами тощо; формувальне оцінювання знань учнів. Детально
схарактеризовано кожен із цих орієнтирів, розкрито сутність інтегративного та
дослідницького підходів, з’ясовано особливості компетентнісно зорієнтованих завдань та
формувального оцінювання та цифрові ресурси навчання природничих наук,
схарактеризовано STEM-освіту загалом та один з її напрямів – мейкерство. Сьогодні в
шкільній природничій освіті відбуваються суттєві зміни, зумовлені реалізацією
концептуальних положень Нової української школи; з огляду на це важливою визначено
підготовку майбутніх учителів природничих наук до впровадження нових інтегрованих
курсів природничої освітньої галузі. Методичними орієнтирами навчання природничих наук
в сучасній школі окреслено: реалізацію інтегративного підходу до змісту курсів;
використання компетентнісно зорієнтованих завдань; виконання навчальних проєктів;
впровадження дослідницького навчання; використання елементів STEM-освіти, зокрема
мейкерства; застосування різноманітних цифрових технологій; формувальне оцінювання
знань учнів. Названі питання можливо системно розглянути під час вивчення навчальної
дисципліни «Методика навчання інтегрованих курсів з природничих наук». |
Опис: | Грицай Н. Підготовка майбутніх учителів природничих наук до роботи в Новій українській школі // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта:науковий журнал / Полтав. нац. пед. ун-т імені В.Г.Короленка. – Полтава, 2021. – Вип. 9-10. С. 136-143. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19149 |
Розташовується у зібраннях: | 2021(9-10)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|