|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2021(9-10) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19142
|
Назва: | Проблемне навчання як предмет дослідження зарубіжних та вітчизняних учених |
Автори: | Полішко, Ю. |
Ключові слова: | проблемне навчання здобувачі освіти проблемні ситуації дослідження вітчизняних та зарубіжних учених розвивальне навчання творча та пізнавальна активність |
Дата публікації: | 2021 |
Короткий огляд (реферат): | У статті розкрито проблемне навчання як предмет дослідження зарубіжних та
вітчизняних учених. Проаналізовано передумови виникнення проблемного навчання з
метою розвитку евристичних умінь у процесі вирішення проблемних ситуацій, які мають
як практичний, так і теоретико-пізнавальний характер, активізують знання, аналітичні
вміння здобувачів освіти та наукові пошуки моделей, що дозволяє забезпечити критичне,
продуктивне мислення, змінити мотивацію пізнавальної діяльності на домінування
пізнавально-спонукальних (інтелектуальних) мотивів. Здійснено порівняльний
дефінітивний аналіз поняття «проблемне навчання», яке вчені визначають з різних
позицій як новий тип навчання; як метод навчання; як принцип навчання.
Акцентовано, що основою проблемного навчання є проблемні ситуації, які
виникають: за умови, що здобувачі освіти не знають способу розв’язування задачі; не
можуть відповісти на поставлене питання. пояснити певний факт; за необхідності
використання раніше засвоєних теоретичних знань на практиці; унаслідок протиріччя
між теоретичною можливістю розв’язання задачі та практичною неможливістю
застосування саме цього способу; унаслідок протиріччя між практично досягнутим
матеріалом і відсутністю в здобувачів знань для теоретичного обґрунтування.
З’ясовано, що концепція проблемного навчання набула визнання у вчених Польщі,
Болгарії, Німеччини Росії, України та деяких інших країн, які зробили значний внесок у
розвиток теорії та практики його впровадження, по-різному тлумачать розуміння
особливостей функціонування проблемності на занятті, а також власне безпосередній
вплив проблемної ситуації на пізнавальну активність та психологічний стан
особистості. Доведено, що більшість наукових позицій відомих теоретиків-дидактів
ґрунтується на вивченні впливу проблемного навчання на здобувачів освіти; водночас
досліджень стосовно створення педагогічних умов, необхідних для загального розвитку і
майбутньої професійної діяльності здобувачів професійної і професійно-технічної освіти,
а також моделей формування готовності до проблемного навчання не достатньо, тому
обрана тема потребує подальшого вивчення. |
Опис: | Полішко Ю. Проблемне навчання як предмет дослідження зарубіжних та вітчизняних учених // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта:науковий журнал / Полтав. нац. пед. ун-т імені В.Г.Короленка. – Полтава, 2021. – Вип. 9-10. С. 77-85. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19142 |
Розташовується у зібраннях: | 2021(9-10)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|