DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2021(9-10) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19135

Название: Вальдорфська педагогіка як засіб розвитку сфери почуттів учнів у процесі трудового навчання
Авторы: Вікторова, П.
Цина, А.Ю.
Ключевые слова: виховання
вільне виховання
вальдорфська педагогіка
саморозвиток
трудове навчання
почуття
особистість
Issue Date: 2021
Краткий осмотр (реферат): У статті порушено актуальну проблему гуманізації педагогіки відповідно ідей «вільного виховання» як системи саморозвитку та самопізнання індивідуальності у партнерстві з учителем. Установлено, що маючи провідну цільову орієнтацію на розвиток не лише знань, умінь і навичок учнів, вальдорфська педагогіка своєю основною спрямованістю має формування чуттєвої сфери, творчих здібностей, розвитку самовизначення та індивідуальної відповідальності учнів за свої дії. Оскільки вальдорфська педагогіка має значні потенційні можливості як засіб розвитку сфери почуттів учнів у процесі трудового навчання, та обґрунтовано, що навчання, яке відбувається як вільне, без будь-якого духовного та тілесного примусу, виходячи з потреб дитини, створює найсприятливіші умови для виявлення її природних здібностей та розвитку нахилів. Розкрито особливості антропософського виховання та розвитку, заснованого на природі дитини та відповідного трьом семирічним циклам: 7, 14, 21 рік. Визначено зміст та засоби навчання за кожним семирічним циклом. Розглянуто специфіку організації навчально-виховного процесу за вальдорфською педагогікою: викладання основних предметів здійснюється одним учителем; сприйняття учнями навчального матеріалу відбувається за алгоритмом «побачити-пережити-здивуватися»; навчання без жорстко встановленого змісту навчальних програм та без підручників; розкриття перед учнями світу предметного навчального матеріалу таким чином, щоб із віком молода людина зберегла інтерес до історії, музики, народних ремесел, літератури та всього навколишнього світу; відсутність бальної системи оцінок навчальних досягнень учнів до 8 класу, що дає змогу школярами бути учасниками процесу трудового навчання, виходячи з інтересу до пізнання різних видів праці, коли почуття формуються в душевно комфортному освітньому просторі. Описано результати здійснення професійного самовизначення випускниками вальдорфських шкіл, які керуються власними розумовими, духовними, фізичними та емоційними здібностями, нахилами й інтересами, що у поєднанні з особистісним контекстом сприяє формуванню унікальних індивідуальностей.
Описание: Вікторова П., Цина А. Ю. Вальдорфська педагогіка як засіб розвитку сфери почуттів учнів у процесі трудового навчання // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта:науковий журнал / Полтав. нац. пед. ун-т імені В.Г.Короленка. – Полтава, 2021. – Вип. 9-10. С. 29-34.
URI: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19135
Appears in Collections:2021(9-10)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
3.pdf427,64 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback