DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Історії та географії >
Кафедра всесвітньої історії, релігієзнавства та методик їх викладання >
Матеріали наукових конференцій та семінарів >
Людський потенціал у контексті сучасних соціокультурних перетворень >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19032

Название: Психологічний вимір проблеми формування проекологічної спрямованості особистості
Авторы: Кравченко, О.Д.
Ключевые слова: освітній простір
особистість
формування особистості
екологічна свідомість
Issue Date: 2022
Краткий осмотр (реферат): Глобалізація процесів, які відбуваються на часі у суспільстві, об’єктивно актуалізує необхідність реформування усіх ланок освітнього процесу, спрямованого на усвідомлення і прогнозування майбутнього. У цьому контексті особливої значущості набуває проблема оновлення змісту екоосвітнього простору, завдяки переходу від антропоцентричної парадигми екологічної освіти, зорієнтованої на раціональне природокористування до екоцентричної, націленої на формування еколого-світоглядної позиції особистості і її ціннісного ставлення до природи. Мова йде про таку систему освіти, пріоритетним орієнтиром якої стає особистість із високим рівнем сформованості екологічної спрямованості. Більшість сучасних дослідників (Д. С. Єрмаков, Т. В. Іванова, І. В. Кряж, А. М. Льовочкіна, Є. М. Кудрявцева, В. О. Скребець, Д. Л. Теплов та ін.) сходяться в думці, що навіть якісно організоване навчання екологічній грамоті не гарантує підготовленості людини до вирішення екологічних проблем, не надає екологічним уявленням інтенційно-дієвого характеру. На нашу думку, ефективність освіти, як інституйованої «діяльності розвивання» (В. І. Слободчиков) визначається тим, наскільки вона здатна не тільки привносити новий зміст у свідомість особистості, а й насамперед «створює нові особливості її свідомості», забезпечуючи розвиток діяльнісних, соціальних і суб’єктно-особистісних компетентностей (І. А. Зимняя), сприяє формуванню ціннісно-смислових орієнтацій життєздійснення.
Описание: Кравченко О. Д. Психологічний вимір проблеми формування проекологічної спрямованості особистості // Людський потенціал у контексті сучасних соціокультурних перетворень : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., 24-25 травня 2022 р. Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2022. C. 44-46.
URI: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/19032
Appears in Collections:Людський потенціал у контексті сучасних соціокультурних перетворень

Files in This Item:

File Description SizeFormat
12.pdf229,72 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback