DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Естетика і етика педагогічної дії >
2022(25) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18834

Назва: Primary school pupils’ environmental competence formation in the process of mastering the natural field of study
Автори: Vlasenko, N.
Власенко, Н.О.
Ключові слова: ecological competence
natural field of study
integrated course ‘I explore the world’
educational process
primary school
Дата публікації: 2022
Короткий огляд (реферат): The article highlights the features of primary school pupils’ environmental competence formation while mastering the natural field of study through an integrated course ‘I explore the world.’ The features of environmental competence formation, in particular, educational technologies of situational modeling, in primary school, which are related to the need to teach and educate the younger generation, able to coexist harmoniously with nature, rationally use and reproduce its riches, are revealed. It is determined that, in the process of ecological competence formation, pupils’ orientation in the environment, cognitive abilities, and research interests are formed; and the corresponding attitude to nature is brought up.
Опис: Vlasenko N. Primary school pupils’ environmental competence formation in the process of mastering the natural field of study // Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. пр. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2022. Вип. 25. C. 246-256.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18834
Розташовується у зібраннях:2022(25)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
23.pdf405,99 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок