DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Естетика і етика педагогічної дії >
2022(25) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18824

Назва: Continuity as a leading trend in the development of choreographic education in Ukraine
Автори: Blahova, T.
Благова, Т.О.
Ключові слова: choreographic education
continuing professional education
structure of choreographic education
vertical integration of choreographic education
horizontal integration of choreographic education
Дата публікації: 2022
Короткий огляд (реферат): The article describes the reveals signs of its continuity as a leading trend of development, actualizes the strategic directions of modernization of choreographic education in Ukraine and ways to overcome the crisis phenomena of its development at different educational levels. In today's conditions, choreographic education in Ukraine is an independent branch of art education and is implemented in various organizational forms of different degrees and directions. Subject to the general laws of development of the educational sector, it at the same time has its own goals and its specific content and function characteristics, due to the methodology of pedagogy of art, provides the formation of both narrow-profile competencies and aesthetic experience, spiritual, moral, ethical qualities of the individual, value orientations, behavioral social norms. It is also a kind of repeater of sociocultural dynamics, accumulating cultural, artistic, ethnic, ideological, aesthetic and pedagogical guidelines. We determine that the core characteristics of education in the field of choreography are the multilevel and multivariate professional and additional educational institutions, the parallelism of the implementation of various types of education (formal, informal and informational) (Благова, 2014, p. 393).
Опис: Blahova T. Continuity as a leading trend in the development of choreographic education in Ukraine // Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. пр. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2022. Вип. 25. C. 147-158.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18824
Розташовується у зібраннях:2022(25)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
14.pdf460,59 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок