DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Естетика і етика педагогічної дії >
2022(25) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18819
|
Назва: | Primary school teachers’ soft skills development while teaching philological disciplines |
Автори: | Braiilko, Y. Palekha, O. Rudych, O. Браїлко, Ю.І. Палеха, О.М. Рудич, О.О. |
Ключові слова: | soft skills educational process primary school teacher higher educational institution philological disciplines освітній процеc учитель початкових класів заклад вищої освіти дисципліни філологічного циклу |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | The article is devoted to the topical issue of primary school teacher
training in higher educational institutions. The purpose of the research is to
investigate the process of developing primary school teachers’ soft skills in the
process of teaching philological disciplines.
After a comparative analysis of the definitions of the category ‘soft skills’
proposed by Ukrainian and foreign researchers, the authors have emphasized
that soft skills are especially crucial for primary school teachers. Researchers
have noted that to form and develop soft skills effectively during lectures and
practical classes it is necessary to use different ways of interaction, namely
games, case studies, colloquia, and individual and group projects. |
Опис: | Braiilko Y., Palekha O., Rudych O. Primary school teachers’ soft skills
development while teaching
philological disciplines // Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. пр. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2022. Вип. 25. C. 94-104. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18819 |
Розташовується у зібраннях: | 2022(25)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|