DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Естетика і етика педагогічної дії >
2022(25) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18817
|
Назва: | The Cultural and Linguistic Dimensions of Metaphors in Bilingual Teacher Education |
Автори: | Trentinné Benkő, E. |
Ключові слова: | pluricultural multilingual CLIL Content and Language Integrated Learning teacher education qualitative research teachers’ beliefs metaphors білінгвальний педагогічна освіта дошкільна освіта початкова освіта |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | In Europe, the number of early bilingual/multilingual or CLIL (Content
and Language Integrated Learning) programmes is increasing. They offer ideal
circumstances for learners of various linguistic and cultural backgrounds,
foreigners and native speakers alike. Awakening to languages, building positive
attitudes toward other nations and developing openness, tolerance, and
intercultural awareness can occur naturally in the early years when
professional support and conditions are provided. Teachers working in bilingual
or plurilingual educational contexts need a wide range of unique competencies.
ELTE University, Faculty of Primary and Pre-school Education is one of the
few institutions in Hungary providing early pre-service bilingual teacher
training at a BA level since 2006. The article presents ELTE TÓK’s student
teachers’ beliefs by investigating their metaphors of the effective CLIL
practitioner, emphasising those with a linguistic and cultural dimension. Their
metaphors prove that future teachers have adequate personal and professional
competencies to support young learners’ plurilingual and multicultural
development in the future. |
Опис: | Trentinné Benkő E. The Cultural and Linguistic Dimensions
of Metaphors in Bilingual Teacher
Education // Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. пр. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2022. Вип. 25. С. 73-82. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18817 |
Розташовується у зібраннях: | 2022(25)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|