DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Естетика і етика педагогічної дії >
2022(25) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18817

Назва: The Cultural and Linguistic Dimensions of Metaphors in Bilingual Teacher Education
Автори: Trentinné Benkő, E.
Ключові слова: pluricultural
multilingual
CLIL
Content and Language Integrated Learning
teacher education
qualitative research
teachers’ beliefs
metaphors
білінгвальний
педагогічна освіта
дошкільна освіта
початкова освіта
Дата публікації: 2022
Короткий огляд (реферат): In Europe, the number of early bilingual/multilingual or CLIL (Content and Language Integrated Learning) programmes is increasing. They offer ideal circumstances for learners of various linguistic and cultural backgrounds, foreigners and native speakers alike. Awakening to languages, building positive attitudes toward other nations and developing openness, tolerance, and intercultural awareness can occur naturally in the early years when professional support and conditions are provided. Teachers working in bilingual or plurilingual educational contexts need a wide range of unique competencies. ELTE University, Faculty of Primary and Pre-school Education is one of the few institutions in Hungary providing early pre-service bilingual teacher training at a BA level since 2006. The article presents ELTE TÓK’s student teachers’ beliefs by investigating their metaphors of the effective CLIL practitioner, emphasising those with a linguistic and cultural dimension. Their metaphors prove that future teachers have adequate personal and professional competencies to support young learners’ plurilingual and multicultural development in the future.
Опис: Trentinné Benkő E. The Cultural and Linguistic Dimensions of Metaphors in Bilingual Teacher Education // Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. пр. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2022. Вип. 25. С. 73-82.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18817
Розташовується у зібраннях:2022(25)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
7.pdf544,79 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок