DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Естетика і етика педагогічної дії >
2022(25) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18812
|
Назва: | Multilingualism and clil methodology within multied ERASMUS+ PROJECT |
Автори: | Zuyenko, M. Kravchenko, V. Kohut, I. Зуєнко, М.О. Кравченко, В.Л. Когут, І.В. |
Ключові слова: | Multilingualism CLIL methodology multilingual assessment internationalization of education social and cultural context motivation of learning teaching methods Storytelling багатомовніст багатомовне оцінювання інтернаціоналізація освіти мотивація навчання методи навчання |
Дата публікації: | 2022 |
Короткий огляд (реферат): | The paper presents the results of a research into Ukrainian state and
university language policies, and a Ukrainian university community’s potential
to become multilingual in terms of its foreign language proficiency and attitudes
toward multilingual educational approach. The article highlights the
importance of multilingualism in modern society and the interdisciplinarity of its
study as related to sociolinguistics, cognitive linguistics, and pedagogics. The
results of the research prove that students understand the opportunities of
foreign languages and ready to face new methods in teaching among them were
relevantly presented storytelling as method of language teaching withing CLIL
methodology. Ukrainian universities can develop their own multilingual models,
as the case study of one top Ukrainian university (Poltava V.G. Korolenko
National Pedagogical University) suggests. |
Опис: | Zuyenko M., KravchenkoV., Kohut V. Multilingualism and clil methodology
within multied ERASMUS+ PROJECT // Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. пр. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2022. Вип. 25. С. 19-26. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18812 |
Розташовується у зібраннях: | 2022(25)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|