DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Естетика і етика педагогічної дії >
2021(24) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18796
|
Назва: | Inclusive education in Ukraine: problems and prospects |
Автори: | Demus, Y. |
Ключові слова: | inclusive education a tutor inclusion personality-oriented learning |
Дата публікації: | 2021 |
Короткий огляд (реферат): | The article deals with the features of inclusion - taking into account the
diversity of the entire student community and identifying the special needs of all
children who have certain differences due to cultural environment, ethnicity,
language, religion, socio-economic reasons, learning abilities and other
influencing factors. for the development and education of children. The values of
inclusive education are revealed: mutual respect; tolerance; self-awareness as a
part of society; providing opportunities for the development of skills and talents
of a particular person; mutual assistance; opportunity to learn from each other;
the opportunity to help yourself and people in society. |
Опис: | Demus Y. Inclusive education
in Ukraine: problems and prospects // Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. пр. / Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2021. Вип. 24. C. 203-212. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18796 |
Розташовується у зібраннях: | 2021(24)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|