DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Педагогічні науки >
2021(78) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18516

Назва: Специфіка та ефективність комп’ютерного контролю знань як пріоритетного методу діагностики рівня навчальних досягнень студентів
Автори: Колесник, О.
Тараненко, К.
Ключові слова: комп’ютерний контроль знань
комп’ютерне тестування
тестові завдання
електронний освітній ресурс
навчальні досягнення студентів
контроль знань студентів
Дата публікації: 2021
Короткий огляд (реферат): Актуалізовано питання дослідження специфіки та ефективності комп’ютерного контролю знань як пріоритетного методу діагностики рівня навчальних досягнень студентів. Розкрито сутність взаємопов’язаних понять: «комп’ютерний контроль знань»; «комп’ютерне тестування»; «тестові завдання». На основі аналізу опрацьованої літератури з’ясовано мету комп’ютерного тестування, підстави отримання об’єктивних підсумків, що досягається за рахунок двох складових: якісно створеного тесту та дієздатної системи програмно-технічних засобів. Водночас, виокремлено основні властивості тесту: валідність, складність, надійність, стійкість, репрезентативність, значущість, достовірність, гіпотеза тестування та дискримінантність тесту. Тест, як правило, складається з двох частин: інформаційної та операційної. Охарактеризовано технологію конструювання тестових завдань, що передбачає дотримання низки правил: кожне тестове завдання має оцінювати досягнення важливої та суттєвої освітньої цілі; перевіряти відповідний рівень засвоєння знань, в тому числі вищі когнітивні рівні та час, виділений на тестове завдання, повинен бути витрачений на пошук відповіді, а не на розуміння умови питання. Разом з тим, проаналізовано ефективність комп’ютерного тестування, що залежить від варіативності та різноманітності створених тестових завдань. На основі результатів дослідження, маємо підстави стверджувати: як перспективний напрямок сучасного освітнього процесу, комп’ютерне тестування стає однією із складових діагностики знань. Воно розширює можливості контролю та оцінювання рівня навчальних досягнень, є альтернативою традиційним методам перевірки, може проводитись з урахуванням різних видів та форм контролю як інструменту оперативного керування. Комп’ютерне тестування надає можливість перевірки знань одночасно у великої кількості людей за короткий час; випадкового вибору запитань з розділу дисципліни; обробки результатів тестування на персональному комп’ютері з використанням шкали оцінок.
Опис: Колесник О., Тараненко К. Специфіка та ефективність комп’ютерного контролю знань як пріоритетного методу діагностики рівня навчальних досягнень студентів. Педагогічні науки : наук. журн. Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2021. Вип. 78. С. 97-103.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18516
Розташовується у зібраннях:2021(78)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
KOLESNYK.pdf168,57 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок