|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Педагогічні науки >
2021(78) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18509
|
Назва: | Педагогічні умови поглиблення уявлень дошкільників про професійну діяльність дорослих |
Автори: | Дубовик, Ю.О. |
Ключові слова: | ознайомлення дітей з професіями педагогічні умови поглиблення уявлень про професійну діяльність рання профорієнтація профорієнтація діти дошкільного віку |
Дата публікації: | 2021 |
Короткий огляд (реферат): | У статті презентовано результати пілотажного дослідження обізнаності дітей старшого дошкільного віку з професійною діяльністю дорослих. З’ясовано, що старші дошкільники мають недостатню обізнаність з спортивними, мистецькими, робітничими, військовими, медичними професіями. Виявлено наявність у дітей гендерних стереотипів у вияві вподобань до певної професії. Проведене дослідження слугувало підґрунтям для розробки педагогічних умов поглиблення уявлень у дошкільників про професії: оновлення змісту ознайомлення дітей дошкільного віку з працею дорослих, підбір ефективних засобів і методів формування уявлень дітей про професійну діяльність; застосування принципу гендерної рівності в цьому процесі; налагодження конструктивної партнерської батьківсько-виховательської взаємодії. Встановлено, що система педагогічних умов створює основу для появи у дітей інтересу до світу професій, бажання до пізнання нової інформації про професійну діяльність, прагнення до застосування отриманих знань в практичній діяльності. Виділено методи поглиблення уявлень дошкільників про професії: дидактичні ігри, комп’ютерні дидактичні ігри, читання дитячої літератури, перегляд мультфільмів та мультсеріалів, сюжетно-рольові ігри. Означено, важливість застосування гендерно-чуттєвого підходу в процесі формування у дітей уявлень про професійну діяльність різних представників професій. Запропоновано форми (спостереження, екскурсії та ін.), методи (дидактичні та сюжетно-рольові ігри, зустрічі з представниками різних професій, читання художньої літератури, розгляд картин, перегляд мультфільмів та ін.), які доцільно застосовувати для формування у дітей уявлень про розподіл праці. Визначено форми партнерської взаємодії вихователя з батьківським колективом: традиційні (семінари, бесіди, спільні екскурсії, виставки дитячих робіт, виготовлених разом з батьками та ін.), інноваційні (круглий стіл, семі-нар-практикум, майстер-клас та ін.). Виділено завдання для батьків з метою їх профорієнтаційної роботи з дітьми дошкільного віку. |
Опис: | Дубовик Ю. О. Педагогічні умови поглиблення уявлень дошкільників про професійну діяльність дорослих. Педагогічні науки : наук. журн. Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2021. Вип. 78. С. 53-56. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18509 |
Розташовується у зібраннях: | 2021(78)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|