DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Навчально-науковий інститут іноземних мов >
Кафедра англійської та німецької філології >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18247

Назва: Засоби реалізації інформативно-навчальної стратегії дискурсу фітнес-занять
Автори: Медведська, І.М.
Вєнєвцева, Є.В.
Ключові слова: інституційний дискурс
фітнес-дискурс
комунікативна інтенція
комунікативна стратегія
комунікативна тактика
мовленнєвий акт
Дата публікації: 2021
Короткий огляд (реферат): Посилення глобалізаційних процесів неминуче приводить до зміни ціннісних орієнтирів, виникнення нових соціальних інститутів і, як наслідок, до появи нових інституційних дискурсів. Так, панівними цінностями ХХ та ХХІ століть є міцне здоров’я та гарний зовнішній вигляд, що втілюються в понятті “healthism”, який визначають як «соціокультурний феномен» і пов’язують із «високим рівнем медичної (фізіологічної та нутриційної) обізнаності». Пропаганда здорового способу життя і красивого тіла, як і популяризація фітнес-клубів, спричинили появу такого типу дискурсу, як фітнес-дискурс, під яким ми розуміємо різновид спортивного дискурсу, що постає як особливе самостійне когнітивно-комунікативне утворення, відносно м’який та гнучкий тип інституційного спілкування, якому водночас властиві ознаки особистісно орієнтованого спілкування. Як відомо, будь-який дискурс має свої комунікативні завдання та цілі, базові потреби і цінності, а отже, базується на стандартному, ритуалізованому наборі стратегічно спрямованих висловлювань. Дискурс фітнес-занять не є винятком. Статтю присвячено вивченню мовних засобів реалізації інформативно-навчальної стратегії англомовного дискурсу фітнес-занять. На основі дослідження контекстуальної семантики набору типових лексичних одиниць, характерних для тієї чи тієї комунікативної тактики в межах дискурсу фітнес-занять, з використанням системно-функціонального, стилістичного методів та семантико-синтаксичного аналізу установлено текстові імплікації та стійкі конотації конкретних вербальних одиниць, що мають потенціал впливу на адресата дискурсу фітнес-занять. У результаті дослідження відеофрагментів занять фітнесом виокремлено такі комунікативні тактики інформативно-навчальної стратегії англомовного фітнес-дискурсу: тактику пояснення, переконання, аргументування, рекомендації, коментування, застереження / запобігання, повчання, головною комунікативною інтенцією яких є поповнення знання й уявлень клієнтів щодо правильності виконання фізичних вправ, запобігання травмам.
Опис: Медведська І. М., Вєнєвцева Є. В. Засоби реалізації інформативно-навчальної стратегії дискурсу фітнес-занять. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. 2021. Т. 32 (71), № 5, ч. 1. С. 167–171.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18247
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Медведська Таврійський.pdf363,96 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок