DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Психологія і особистість >
2021(2) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18031

Название: Конфлікти у новій українській школі: від боротьби з булінгом до розв’язання протиріч розвитку
Авторы: Муліка, К.М.
Ключевые слова: булінг
цькування
конфліктна діяльність
конфліктна ситуація
нова українська школа
структурно-динамічна характеристика перебігу конфлікту
суб’єктивне ставлення
Issue Date: 2021
Краткий осмотр (реферат): У статті розкрито соціально-психологічні особливості конфліктів у новій українській школі. На основі вивчення, систематизації наявних наукових визначень «конфлікту» та можливості їх використання в умовах нової української школи, запропоноване авторське його розуміння як актуалізованих у свідомості та взаємодії учасників освітнього процесу протиріч, які змінюють систему ставлень і не дозволяють останнім співіснувати у незмінному вигляді, спонукають до трансформації суперечливих позицій, цілей, інтересів, установок тощо. Уточнено психологічний зміст понять: «конфліктна ситуація» як структурна одиниця, в якій представлені всі властивості конфлікту (часові та просторові границі визначаються проміжком часу, за який не відбувається якісних змін у перебігу конфлікту); «конфліктна діяльність» (трудова, спілкування, ігрова, самодіяльна), яка характеризується певними суперечностями мотивації особистості, способів і засобів її активності та предметно-результативних перетворень довкілля і самої себе. За результатами системного аналізу структурно-динамічних характеристик розроблена модель перебігу конфлікту в закладі освіти (школі), що передбачає суб’єктивність сприйняття людиною наявних об’єктивних протиріч, когнітивну активність людини, детерміновані конфліктом. Виявлені конструктивні сили, можливості діалектичних і каузальних конфліктів, які мають розв’язуватися у новій українській школі. За результатами емпіричного дослідження з використанням наявних у психологічній науці методологій, подана характеристика конфліктів у новій українській школі.
Описание: Муліка К. М. Конфлікти у новій українській школі: від боротьби з булінгом до розв’язання протиріч розвитку. Психологія і особистість : наук. журнал / Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України ; Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Київ ; Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2021. Вип. 2 (20). С. 181-199.
URI: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18031
Appears in Collections:2021(2)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mulika.pdf558,96 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback