DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Рідний край >
2012(1) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/1803

Назва: Інтерпретація статусу концепту в мовній дослідницькій парадигмі
Автори: Бондар, Н.
Ключові слова: концепт лінгвокогнітивний
концепт лінгвокультурний,
ментальність
менталітет
етнокультурна специфіка
Дата публікації: 2012
Видавець: Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка
Короткий огляд (реферат): На сьогодні в широкій панорамі лінгвістики чільне місце посідає таке поняття, як “концепт”, поява в науковій літературі якого датується лише серединою ХХ століття. Проте ще 1928 р. С. О. Аскольдов своєю статтею “Концепт і слово” вербалізує цей термін, розуміючи під ним “мисленнєве утворення, котре замінює нам у процесі думки невизначену кількість предметів одного і того ж роду”. Зважаючи на те, що лінгвоконцептологія – порівняно молода галузь мовознавства, не дивуємося чималій кількості білих плям на її теренах. Зауважимо, що на сьогодні навіть не усталилася єдина думка щодо тлумачення об’єкту її дослідження, а саме – феномену “концепт”. Як стверджує А. С. Надолинська, це можна пояснити “змішуванням або взаємозамінюванням близьких за значенням понять або термінів”. Так, на позначення ментальних утворень є можливим цілий ряд синонімічних дефініцій: “архетип”, “ґештальт”, “культурема”, “лінгвокультурема”, “логоепістема”, “ментефакт”, “прототип”, “символ”, “стереотип” тощо. Та все ж найбільш уживаним лишається термін “концепт”, природу якого ми і намагатимемось висвітлити в цій розвідці.
Опис: У статті висвітлено різні погляди лінгвістів на природу концепту, проаналізовано основні підходи до тлумачення аналізованої одиниці.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/1803
Розташовується у зібраннях:2012(1)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Bondar1.pdf165,04 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок