|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2020(8) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17933
|
Назва: | Наукові осннови визначення структурних компонентів методики організації позаурочної роботи з трудового навчання |
Автори: | Рутковська, О. Цина, А.Ю. |
Ключові слова: | учні трудове навчання методика організація позаурочна робота структурні компоненти |
Дата публікації: | 2020 |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглянуто організацію позаурочної роботи учнів із трудового навчання
з метою обґрунтування її структурних компонентів, із яких складається цілісна система
організації роботи цього виду. Аналізовано основні структурні компоненти методики
організації позаурочної роботи з трудового навчання: мета, завдання, функції, зміст,
форми, методи і засоби реалізації. Доведено, що мета позаурочної діяльності з трудового
навчання є вихідним компонентом методики її організації, яким визначається, які знання,
уміння і навички, особистісні якості (риси характеру), розумові, чуттєві й рухові якості
необхідно формувати в учнів; загальні і специфічні завдання, які є засобами досягнення
мети. Змістову складову позаурочної роботи учнів із трудового навчання визначено за
Типовою освітньою програмою, навчальним планом школи та навчальними програмами
трудового навчання, предметних і міжпредметних гуртків, факультативів, трудових та
творчих об’єднань школярів. Організаційні особливості структури позаурочної роботи з
трудового навчання зумовлено кількістю школярів (масові, групові, індивідуальні форми),
охоплених нею, та часом її проведення (регулярні та періодичні заняття). До методів
організації позаурочної роботи з трудового навчання віднесено методи виховання,
стимулювання пізнавальної активності та самостійності учнів. Засобами організації
позаурочної роботи учнів із трудового навчання визначено: дидактичні (плакати,
технологічна документація, презентації, зразки, моделі, макети об’єктів і процесів, які
підлягають вивченню), технічні, засоби матеріально-технічного забезпечення праці
(тренажери, засоби ІКТ, мультимедіа, телебачення); засоби матеріально-технічного
забезпечення праці учнів (інструменти, пристосування, прилади, технологічне та
допоміжне обладнання, матеріали для виконання лабораторних та практичних робіт у
позаурочний час). |
Опис: | Рутковська О., Цина А. Ю. Наукові осннови визначення структурних компонентів методики організації позаурочної роботи з трудового навчання // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта: науковий журнал. Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава, 2020. Вип. 8. – C. 63-71. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17933 |
Розташовується у зібраннях: | 2020(8)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|