|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2020(8) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17930
|
Назва: | Сучасна технологічна освіта у розвинутих країнах Європи |
Автори: | Близнюк, М.М. Дебре, О.С. |
Ключові слова: | технологічна освіта цілі сталого розвитку проєктування технологічна компетентність технологічна грамотність |
Дата публікації: | 2020 |
Короткий огляд (реферат): | У статті проаналізовано стан інтеграції технологічної освіти в економічно
розвинутих зарубіжних країнах у відповідності до вимог сьогодення. Розглянуто передові
світові тенденції у контексті забезпечення всеохоплюючої і справедливої якісної
технологічної освіти для всіх як однієї з провідних цілей cталого розвитку, затверджених
Організацією Об’єднаних Націй. Охарактеризовано структуру технологічної освіти у
Німеччині й Сполученому Королівстві Великої Британії та Північної Ірландії; особливості
інтеграції технологічної освіти у Франції. Обґрунтовано важливість технологічної
грамотності і технологічної компетентності для розвитку сучасної освіти загалом.
З’ясовано: досвід таких економічно розвинених країн, як Німеччина, Сполучене
Королівство Великої Британії та Північної Ірландії, Франція та ін. свідчить, що фахова
підготовка до праці в різних галузях здійснюється сьогодні за допомогою навчальних
дисциплін технологічної освіти, що зміст цих предметів є синтезом нових знань про
природу, технології та діяльність людини у всіх сферах життя; терміни технологічної
освіти розглядаються світовим науково-педагогічним співтовариством як синоніми однієї
універсальної мети трудового навчання – формування в учнів технологічної грамотності
шляхом розвитку: знань та розуміння технологій; здібностей у галузі техніки; розуміння
та осмислення зв’язків між технологіями та суспільством. Головною метою початкової
технологічної освіти учнів у цих країнах визначено формування технологічної грамотності
та технологічної компетентності.
Характерною тенденцією досліджених країн виокремлено те, що раніше існуюче в
школі трудове навчання учнів, засноване лише на вивченні матеріалів, інструментів та
технологічних процесів обробки матеріалів, вважають недостатнім і застарілим. Отже,
навчальний процес в економічно розвинених країнах має на увазі перодовсім учнів, які
вивчають зміни, що відбуваються в технологіях, а знання в цій галузі мають бути гнучкими
та забезпечувати широку сферу застосування; особливий акцент у навчальних програмах
зроблено на практичній діяльності, яка містить методи: робота із засобами праці;
дослідження дизайн-продукту; екскурсії та спостереження; розробка проєкту;
практичне оцінювання; історія розвитку технологій. |
Опис: | Близнюк М. М., Дебре О. Сучасна технологічна освіта у розвинутих країнах Європи // Ukrainian professional education = Українська професійна освіта: науковий журнал. Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава, 2020. Вип. 8. – C. 45-50. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17930 |
Розташовується у зібраннях: | 2020(8)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|