|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Педагогічні науки >
2021(77) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17823
|
Назва: | Теоретичні засади виховання і освіти в Німеччині в 1933-1945 рр. |
Автори: | Гобозашвілі, А. |
Ключові слова: | система освіти школа нацизм фюрер Націонал-соціалістична робітнича партія Німеччини школи Адольфа Гітлера Адольф Гітлер Майн Кампф Пімпфе Юнгфольк Гітлерюгенд Юнгмедхен Бунд дойчер медхен |
Дата публікації: | 2021 |
Короткий огляд (реферат): | Виявлено, що освіті і вихованню націонал-соціалісти приділяли чималу увагу, ставлячи перед цими сферами конкретні завдання: поширення і підтримка нового світогляду.
Упродовж декількох років обличчя німецької освіти було докорінно змінене: вона стала
слугувати єдиній меті – вихованню фанатиків, не здатних до критичного сприйняття реальності, що їх оточує. Концептуальні побудови освіти і виховання в Третьому рейху не відрізнялися ані оригінальністю мислення, яке поступилося свободою через
заідеологізованість, ані сумлінністю педагогічного розуму.
Встановлено, що освіта в Третьому рейху, на думку А. Гітлера, не повинна була зводитися до занять у задушливих навчальних класах: її потрібно було, відповідно до певних вікових груп, доповнити спартанським, політичним і військовим навчанням.
Здійснено аналіз процесу централізації системи освіти Третього рейху. У 1933 р. були
прийняті урядові постанови про початок нацифікації всієї освітньої системи країни від початкової школи до університетів. Першими практичними кроками в реалізації цього курсу
стали ухвалені у травні 1934 р. декрети про створення імперського міністерства науки, виховання та народної освіти на чолі з Бернгардом Рустом, та заміну децентралізованої системи освітнього керування на централізовану.
Встановлено, що шкільні підручники були перероблені в расистському та антисемітському дусі. Відповідно до ідеологічних вимог змінився характер викладання окремих предметів, зокрема географії. Так, шкільні навчальні мапи були замінені з географічних на
«геополітичні» з метою навіяти молоді, що державні кордони повинні постійно змінюватися,
залежно від розвитку потреби Німеччини в «життєвому просторі». З’явилися й нові, необхідні
для підготовки молоді для здійснення агресивних планів нацистів, предмети. Окрім військової
справи, з 1934–1935 навчального року було введено дисципліну «орієнтування на місцевості».
Охарактеризовано мережу позашкільних нацистських дитячих та молодіжних організацій: «Пімпфе», «Юнгфольк», «Гітлерюгенд», «Юнгмедхен», «Бунд дойчер медхен».
Доведено, що за 12 років існування Третього рейху стався катастрофічний занепад
всієї системи освіти, коли її розпочали підганяти під стандарти нацистської диктатури. «Реформи», проведені нацистським керівництвом в системі освіти в Німеччині, мали катастрофічні наслідки. Зокрема, відбулося різке зниження рівня інтелектуальної та професійної
підготовленості учнів; система, яка раніше користувалася загальною повагою завдяки
якості та обсягу знань, гідності та обґрунтованості, перетворилася на додаток до нацистського міністерству пропаганди; з року в рік рівень. |
Опис: | Гобозашвілі А. Теоретичні засади виховання і освіти в Німеччині в 1933-1945 рр. Педагогічні науки : наук. журн. Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2021. Вип. 77. С. 71-76. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17823 |
Розташовується у зібраннях: | 2021(77)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|