|
DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Педагогічні науки >
2021(77) >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17711
|
Назва: | Змістова характеристика формування культурної компетентності школяра у трудовому навчанні засобами театральної педагогіки |
Автори: | Цина, А.Ю. Колісник, Є.О. |
Ключові слова: | компетентність формування культурна компетентність трудове навчання театральна педагогіка |
Дата публікації: | 2021 |
Короткий огляд (реферат): | У статті розглядається змістова характеристика однієї з ключових для шкільної освіти культурної компетентності, яка визначається обізнаністю та самовираженням учнів у сфері культури. Актуальність дослідження визначається застосуванням для формування культурної компетентності учнів на уроках трудового навчання засобів акторської діяльності (міміки, жестів, пластики, мовлення) як аналогів педагогічним впливам на особистість.
Метою статті стало обґрунтування сутності, змісту і структури понятійного конструкту формування культурної компетентності учнів засобами театральної педагогіки. Застосування теоретичних методів дослідження (аналіз, класифікація, узагальнення) сприяло з’ясуванню змістової частини його складових. Поняття формування розглядається як соціально-феноменологічний процес і результат незворотніх, спрямованих, закономірних змін особистісних новоутворень школярів, які спрямовуються впливом освітнього простору навчального закладу та власною активністю особистості, визначають її свідомість, освіченість, культуру, самостійність у здобуванні знань. Традиційний для вітчизняної персонології культурно-історичний підхід визначено провідним у описі особистості людини, її мотиваційної і пізнавальної сфер, якими визначається активна, діяльна участь в суспільній взаємодії впродовж усього її життя. Доведено, що готовність до успішної життєдіяльності забезпечується сформованістю соціальних, трудових, психологічних і психофізіологічних якостей як складових культурної компетентності. Основою розвитку особистості в освітній діяльності визнано її культурний досвід - синтез ціннісних орієнтацій, який формується у міжособистісній взаємодії, у тому числі і засобами акторської техніки емоційно-психологічного впливу (виразність, гнучкість, інтонаційне мовлення, відбиття внутрішніх станів, передача ідей навіюванням, володіння волею слухачів). У результаті аналізу психолого-педагогічних теорій та поглядів на зміст ключових понять дослідження, формування культурної компетентності школяра засобами театральної педагогіки у процесі трудового навчання визначено як процес і результат кількісних та якісних змін в особистості школяра, що відображають обізнаність та здатність до самовираження учнів у сфері культури і формування умінь емоційно-психологічного впливу засобами акторського мистецтва, які проявляються в творчій активності та стимулюються позитивними образними почуттями. |
Опис: | Цина А., Колісник Є. Змістова характеристика формування культурної компетентності школяра у трудовому навчанні засобами театральної педагогіки. Педагогічні науки : наук. журн. Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2021. Вип. 77. С. 3-7. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17711 |
Розташовується у зібраннях: | 2021(77)
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|