DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Природничих наук та менеджменту >
Кафедра педагогічної майстерності та менеджменту імені І.А. Зязюна >
Матеріали наукових конференцій та семінарів >
28 Каришинські читання >
Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17615
|
Назва: | Role of digital tools in supporting inclusive education |
Автори: | Szymczyk, K. |
Ключові слова: | inclusive education education digital tools educational problems World Bank |
Дата публікації: | 2021 |
Короткий огляд (реферат): | The development and implementation of the principles of democracy, humanism
and openness in education contributes to social progress and comprehensive intellectual
and spiritual development of the individual. Responding to the needs of the individual
and society as a whole brings us closer to the establishment of an educational paradigm,
which is the need to ensure equal access to quality education for each individual,
regardless of his/her characteristics and limitations.
According to the World Bank, 10-12% of the world’s population belong to the
category of people with mental and physical disabilities. At the same time, the number
of children under the age of 16 who fall into this category is estimated at 140-165
million people. 62 million of them are children of primary school age. They face many
barriers to education, which means that school attendance rates and the percentage of
those who have successfully completed their studies are much lower than their peers. Of
the 75 million children worldwide who did not attend school, a third were children with
disabilities. In developing countries, exclusion from the education system is much more
significant for people with mental and physical disabilities, of whom about 97% can
neither read nor write. |
Опис: | Szymczyk K. Role of digital tools in supporting inclusive education // Методика навчання природничих дисциплін у середній та вищій школі (ХХVIІІ Каришинські читання) : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф., (Полтава, 27-28 трав. 2021 р.) / за ред. М. В. Гриньової ; НАПН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка, Ін-т пед. освіти та освіти дорослих НАПН України [та ін.]. – Полтава : Астрая, 2021. – C. 36-38. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17615 |
Розташовується у зібраннях: | 28 Каришинські читання
|
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
|