DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Ukrainian professional education >
2020(7) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17603

Назва: Дизайн-ергономічні аспекти формування освітнього простору Нової української школи
Автори: Борисова, Т.М.
Ключові слова: Нова українська школа
освітній простір
комфортне навчальне середовище
зонування
оформлення навчальних приміщень
Дата публікації: 2020
Короткий огляд (реферат): статті проаналізовано питання матеріально-технічного забезпечення навчального процесу в закладах загальної середньої освіти, вирішення якого лежить у трьохрівневому підпорядкуванні освітніх закладів (макрорівень – міністерства, відомства та установи; мезорівень – місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, об’єднані територіальні громади; мікрорівень – заклади освіти). Окреслено, що для вирішення поставлених на державному рівні завдань з модернізації освітніх процесів необхідною є злагоджена діяльність на всіх рівнях. Доведено, що концептуально всі питання організації освітнього простору вирішуються на макровірні, реальні шляхи втілення та фінансування – на мезорівні, а провідну роль в облаштуванні конкретних навчальних приміщень відіграють керівники та педагогічні працівники закладів освіти. Тому в дослідженні актуалізовано важливість підготовки майбутніх учителів, здатних реалізувати концепцію Нової української школи у всіх її напрямах, зокрема, з точки зору оновлення освітнього простору. Визначено ключові аспекти формування освітнього простору Нової української школи з точки зору комфорту, безпеки та естетичної привабливості. Подано рекомендації щодо кольорового оформлення інтер’єру навчальних приміщень для учнів початкової, середньої та старшої школи, а також щодо колористичних рішень навчальних приміщень різного призначення. Розкрито доречність зонування навчального середовища за осередками (відкриттів, новин, матеріалів, комунікативні, тематичні, вчителя, тиші, творчості, живої природи) навчальної діяльності учасників освітнього процесу. Визначено основну (постійну) та мобільну (змінну) зони навчального приміщення, а також наведено орієнтовне оснащення кожної з них. Доведено, що організація комфортного освітнього середовища сприятиме вільному розвитку творчої особистості дитини. Визначено низку вимог (ергономічності, безпечності, надійності та естетичності) до шкільних меблів, які мають бути в першу чергу атропометрично-доцільними та комфортними.
Опис: Борисова Т. Дизайн-ергономічні аспекти формування освітнього простору Нової української школи. Ukrainian professional education = Українська професійна освіта: науковий журнал. Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава, 2020. Вип. 7. С. 139-146.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17603
Розташовується у зібраннях:2020(7)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
BorysovaT.pdf464,98 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок