DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Психологія і особистість >
2021(1) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17567

Назва: Статеві відмінності у готовності до шлюбу старшокласників
Автори: Тихоненко, Н.І.
Ключові слова: старшокласники
ранній юнацький вік
готовність до сімейного життя
компоненти готовності до сімейного життя старшокласників
емоційне тяжіння в сімейному житті
прояв авторитету в сімейному житті
Дата публікації: 2021
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено аналізу статевих відмінностей готовності до шлюбу старшокласників, систематизовано чинники психологічної готовності юнаків та дівчат до сімейного життя в умовах сьогодення. Юнацький вік, як час життєвого самовизначення особистості, характеризується випробовуванням різних соціальних ролей і видів діяльності. Психологічна готовність до сімейного життя включає стійку позитивну мотивацію до створення родини, розвиток особистісних якостей сім’янина, здатності до емпатійного розуміння партнера, конструктивну й самостверджуючу поведінку в шлюбі. Здійснено теоретичний аналіз особливостей становлення особистості в юнацькому віці, специфіку готовності до шлюбу та сімейно-рольових очікувань представників старшого шкільного віку; описано методичні засади й методики дослідження з обраної теми; проаналізовано результати емпіричного дослідження статевих відмінностей готовності до шлюбу старшокласників, їх орієнтації на розуміння, емоційне тяжіння та авторитет у шлюбі. З’ясовано, що дівчата характеризуються вираженою мотиваційною готовністю до створення сім’ї, більше спрямовані на розуміння із партнером та емоційне включення до стосунків. Вони чітко усвідомлюють специфіку сімейних обов’язків, власну роль у родинному житті, специфіку організації подружнього життя. Натомість для хлопців більш важливим є процес реалізації авторитету та зайняття домінуючої позиції в спілкуванні. Дівчата найбільш значущим вважають досягнення спільної точки зору, прийняття від партнера, демонстрацію йому прийняття його позиції. В успішності сімейної взаємодії вони звертають особливу увагу на емоційну взаємодію та близькість, прояви кохання й підтримки. Хлопці ж прагнуть у сімейних стосунках реалізувати свій авторитет та домінування, очікують від жінки підкорення їх позиції та поглядам, не надаючи особливої ролі питанням розуміння та емоційного включення. У них відсутня внутрішня мотиваційна потреба для укладання сім’ї. Юнаки мало розмірковують над питаннями співвідношення сімейних ролей, організації родинного життя та побудови системи супроводу сімейного життя.
Опис: Тихоненко Н. І. Статеві відмінності у готовності до шлюбу старшокласників. Психологія і особистість : наук. журнал . Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України ; Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Київ ; Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2021. Вип. 1 (19). С. 183-195.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17567
Розташовується у зібраннях:2021(1)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Тykhonenko.pdf329,12 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок