DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові праці студентів >
Дидаскал >
21 >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17336
|
Название: | Генеза ідеї університету: від «Magistri et discipuli» до якісної освіти в автономному ЗВО |
Авторы: | Мокляк, В.М. |
Ключевые слова: | університет освіта середньовічний університет академічна свобода автономія університету модель університету |
Issue Date: | 2021 |
Краткий осмотр (реферат): | Автори відомого словника енциклопедичного словника Ф. А. Брокгауз й
І. А. Єфрон стверджують, що європейський університет – продукт пізнього
Середньовіччя, який не має прямого зв’язку з великими навчальними закладами
стародавнього світу (такими, як александрійський музей Птолемеїв, філософська школа в
Афінах тощо), проте незаперечним залишається спільне в завданнях та устрої названих
закладів. Професори та учні перших університетів («magistri et discipuli») утворюють
особливі корпорації з власною юрисдикцією, органами самоуправління й привілеями,
отриманими від місцевої й «універсальної» влади. У той час будь-яке об’єднання
називалося «universitas». Усі науки, які викладалися латинською мовою, користувалися
незаперечним визнаним авторитетом, наукові ступені мали загальноєвропейське
значення. Суттєва риса середньовічного університету – його церковний характер (члени
університетської корпорації називалися кліріками, а економічний розвиток визначався
переважно церковними пребендами). |
Описание: | Мокляк В. М. Генеза ідеї університету: від «Magistri et discipuli» до якісної освіти в автономному ЗВО // Дидаскал : часопис : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Університетська освіта в Україні у контексті інтеграції до європейського освітнього простору», 17–18 листопада 2020 р. / Кафедра загальної педагогіки та андрагогіки ПНПУ імені В. Г. Короленка. – Полтава, 2021. – № 21. – C. 10-13. |
URI: | http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17336 |
Appears in Collections: | 21
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|