DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Психології і соціальної роботи >
Кафедра психології >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17027

Назва: Дитячо-батьківські стосунки в сім’ях, які виховують дітей Із комплексними порушеннями розвитку
Автори: Шевчук, В.В.
Тесленко, М.М.
Ключові слова: дитячо-батьківські стосунки
гіперопіка
гіперсоціалізація
емоційне відкидання
гіпоопіка
інфантилізація
Дата публікації: 2021
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто наукові погляди вчених на специфіку дитячо-батьківських стосунків у сім’ях, які виховують дітей із комплексними порушеннями розвитку. Окреслено відмінності між поняттями «дитячо-батьківські стосунки», «батьківське ставлення», «батьківська позиція», «батьківська поведінка» та «батьківські установки». У дослідженнях, присвячених специфіці дитячо-батьківських взаємин у родинах, де виховуються діти з вадами розвитку, немає єдиного підходу до цієї проблеми. Створені теорії підкреслюють залежність між характером батьківського ставлення до дитини та властивостями її особистості, що визначає можливості соціалізації дітей. У сучасних дослідженнях дитячо-батьківських взаємин недостатньо досліджено з психологічних позицій питання про те, яким чином наявність проблем у розвитку дітей впливає на батьківське ставлення до них. Задля вивчення особливостей дитячо-батьківських стосунків у сім’ях, які виховують дітей із комплексними порушеннями розвитку, необхідно розглянути різні підходи до типології стилів батьківства. У сучасних моделях батьківства немає однозначної типології стилів. У статті подано характеристику типів сімей за Є. Арутюнян, О. Амбрумовим, Л. Постоваловим та В. Гарбузовим. Проаналізовано фактори, які впливають на ставлення батьків до дітей з вадами розвитку, за О. Захаровим. Загалом для дитячо-батьківських стосунків у сім’ях, які мають дітей з порушеннями розвитку, характерні деструктивне ставлення батьків до дітей, відсутність любові, піклування, підтримки та підвищений рівень емоційної напруги. У таких сім’ях переважають авторитарна гіперсоціалізація, гіперопіка або гіпоопіка та прагнення батьків до інфантилізації власної дитини. Порушення дитячо-батьківських стосунків призводять до виникнення відхилень в особистісному розвитку дітей, формування неадекватних способів їх взаємодії у суспільстві та розвитку межових психічних станів у дорослих.
Опис: Шевчук В. В., Тесленко М. М. Дитячо-батьківські стосунки в сім’ях, які виховують дітей Із комплексними порушеннями розвитку. Габітус. Випуск 21. 2021. С. 223-227.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17027
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
Шевчук. Тесленко. Габітус 2.pdf177,01 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок