DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Педагогічної і мистецької освіти >
Кафедра спеціальної та інклюзивної освіти >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/16916

Назва: Students’ Humanistic Position Formation in the Educational Process
Автори: Лебедик, Л.В.
Shara, S.
Shara, L.
Kalinichenko, I.
Lebedyk, L.
Olifira, L.
Ключові слова: гуманізм
положення
навчання
студенти
humanism
position
training
students
university
студенти
університет
Дата публікації: 2020
Короткий огляд (реферат): The student's humanistic position is not only the result of the teacher's personal influence but also a controlled process. As a result of the implementation of this process, the student receives an understanding of what should relate to the humanistic process and the humanistic function of society. The basis for the formation of humanism for all participants in the students' educational process is determined either by the teacher's position or by the installation in the pedagogical process. So, any impact on the part of the teacher can be perceived as an exceptional factor of influencing the student's personality, which can be perceived as a compulsory education requirement.
Опис: Svitlana O. Shara, Larisa I. Vorona, Iryna O. Kalinichenko, Lesia V. Lebedyk and Larisa M. Olifira. The formation of the humanistic position of the student in the educational process. Journal of Intellectual Disability. Diagnosis and Treatment, Volume 8. № 3. 2020. pp. 472–484.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/16916
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
1_stattia_Lebedyk_Scopus.pdf420,29 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок