DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Факультети та кафедри >
Факультети >
Факультет Педагогічної і мистецької освіти >
Кафедра спеціальної та інклюзивної освіти >
Статті >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/16823

Назва: Модель моніторингу процесу формування професійної компетентності майбутніх педагогів спеціальної освіти
Автори: Стрельніков, В.Ю.
Ключові слова: професійна компетентність
майбутній педагог спеціальної освіти
складники професійної компетентності
модель
моніторинг
педагогічна майстерність викладачів
елементи моделі системи якості ISO 9001
Дата публікації: 2020
Короткий огляд (реферат): У статті висвітлена теоретично обґрунтована та розроблена модель моніторингу процесу формування професійної компетентності майбутніх педагогів спеціальної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка (з урахуванням міжнародних стандартів ISO 9001:2015) та проведена оцінка її ефективності. Професійна підготовка майбутніх педагогів спеціальної освіти розглядається як цілеспрямований керований процес, який забезпечує формування фахової компетентності, необхідної для здійснення їхньої професійної діяльності. Виокремлено складники професійної компетентності педагога спеціальної освіти, які слід враховувати під час оцінювання якості їхньої діяльності: мотиваційний, когнітивний, афективний і конативний складники та педагогічні здібності і професійні особистісні якості. Результатом розробленої автором моделі моніторингу процесу формування професійної компетентності майбутніх педагогів спеціальної освіти є окреслені шляхи реалізації структурних елементів означеної моделі – мети, змісту, технології організації і структури системи підготовки, принципів навчання, педагогічної майстерності викладачів тощо. Моніторинг означеного процесу здійснювався за двовимірною матричною моделлю. Її елементами взято: аналіз контрактів; управління проєктуванням, документами, підготовкою студентів; ідентифікація і відслідковування; управління процесами, контролем, невстигаючими студентами; форми і способи збереження документів; внутрішній аудит якості; навчання викладачів, які готують майбутніх педагогів спеціальної освіти; обслуговування; статистичні методи. Її складниками – якість результату, змісту, технологій, оцінювання, організації, персоналу. Перспективним є подальше визначення оптимальних характеристик професійної компетентності майбутнього педагога спеціальної освіти в соціальному (коли розглядаються вимоги соціуму до означеного явища) і структурному аспектах (коли ця компетентність є сукупністю взаємозалежних елементів із заданими характеристиками).
Опис: Стрельніков В. Ю. Модель моніторингу процесу формування професійної компетентності майбутніх педагогів спеціальної освіти / В. Ю. Стрельніков // Проблеми інженерно-педагогічної освіти». - № 69, 2020. - С. 34-42.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/16823
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
6_Стрельніков_Проблеми інженерно-педагогічної освіти 69 (1).pdf243,22 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок