DSpace
 

DSpace of Korolenko Poltava National Pedagogical University >
Наукові видання >
Педагогічні науки >
2020(75-76) >

Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/16370

Назва: Theoretical concepts of methodical system of education of physical therapists to be
Автори: Fastivets, A.
Kolesnyk, O.
Ключові слова: physical therapist
medical education
methodical system of education of physical therapists
active approach
competence approach
Дата публікації: 2020
Короткий огляд (реферат): The authors developed and theoretically proved the methodical system of education of physical therapeutists to be at higher educational institutions. The system includes the principles of active approach; the ideas of cognitive theory about the model types of of cognitive activity, in particular the idea that an education is a process of formation of thinking; the idea of competence approach about the opportunity of objective quantitative assessment of the level of readiness according to the proved targets of educaction; the conception of collective education the essence of which lies in creating of specific conditions for exchange of information, knowledge and experience of the students; the conception of problem education the essence of which lies in acquiring of knowledge and skills in process of professional activity.
Опис: Fastivets A. Theoretical concepts of methodical system of education of physical therapists to be / A. Fastivets, O. Kolesnyk // Педагогічні науки : наук. журн. / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. – 2020. – Вип. 75-76. – С. 56-60.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/16370
Розташовується у зібраннях:2020(75-76)

Файли цього матеріалу:

Файл Опис РозмірФормат
FASTIVETS.pdf122,71 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити
Перегляд статистики

Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

 

Valid XHTML 1.0! Програмне забезпечення DSpace Авторські права © 2002-2005 Массачусетський технологічний інститут та Х’юлет Пакард - Зворотний зв’язок